Γνωρίζουμε και συμμεριζόμαστε τις αγωνίες που βιώσατε όλοι, αναμένοντας
με υπομονή τη μόνιμη ένταξή σας στα σχολεία, υπηρετώνταςκάποιοι/ες από εσάς,
κατά καιρούς, ως Αναπληρωτές, σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές,
μακράν των οικογενειών σας.
Ωστόσο, είναι εύλογη η επιθυμία σας, ως Πτυχιούχοιτων Θεολογικών Σχολών
να βρεθείτε στην Τάξη, ως μάχιμοι διδάσκοντες και να έχετε τη χαρά της
καθημερινής σχέσεως με τους/τις νέους/νέες μας και της μετάδοσης σ’ αυτούς όλων
όσων πήρατε και βιώσατε από την Ορθόδοξη Πατερική Θεολογία, κατά τη διάρκεια
των σπουδώνσας στις Θεολογικές Σχολές.
Αυτή η εμπειρία της προσωπικής κοινωνίας με τους/τις μαθητές/τριεςκαι η
αίσθηση της δικής σας προσφοράς και βοήθειας προς αυτούς,πρόκειται να
αποτελέσει την πιο μεγάλη ικανοποίηση και την
υψηλότερη και ασύγκριτη αμοιβή σας ως Διδάσκαλοι της Θεολογίας.
Διότι, πέραν του συνεπούς υπαλληλικού σας καθήκοντος προς την
Πολιτεία,πρόκειται να αγωνίζεστε τον καλό αγώνα του ευαγγελισμούτης αλήθειας
και του ήθους της ορθόδοξης Χριστιανικής Παραδόσεωςστους/στις νέους/ες μας,
συμβάλλοντας, έτσι, στη διαμόρφωση του πνευματικού μέλλοντός τους, προκειμένου
να μπορούν,στη μετέπειτα ζωή τους, με πνευματική διάκριση να έχουν συνειδητή
πίστη προς την Εκκλησία τους και αγάπη προς τον Θεό, τον συνάνθρωπο και
ολόκληρη την κτίση.
Άλλωστε, το ΜτΘδεν εφοδιάζει τους/τις μαθητές/τριες με γνώσεις, μεθόδους
και πρακτικές, πουαφορούν στην οργάνωση και επιτυχία της επαγγελματικήςή
οικονομικήςτους σταδιοδρομίας, αλλά τους παρέχει, τα πνευματικά και
ηθικοκοινωνικάπρότυπα και την νοοτροπία, που μπορούν να την αληθεύουν και να
την ομορφαίνουν, προσδίδοντας σε ολόκληρη τη ζωή τους την προοπτική της
αιωνιότητας.
Άλλωστε, ο μορφωτικός σκοπός του ΜτΘστην εκπαίδευση, όπως έχει
καθοριστεί νομικά και συνταγματικά, είναι η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής
συνειδήσεως των μαθητών/τριών και η προσφορά βοήθειας προς αυτούς, για «να
έχουν πίστη στα γνήσια στοιχεία της Ορθόδοξης Χριστιανικής Παράδοσης» (Βλ. Νόμ.
1585/1985). Ως ανάπτυξη, μάλιστα, «νοείται η εμπέδωση και ενίσχυση της
συγκεκριμένης αυτής θρησκευτικής συνειδήσεως των μαθητών με τη διδασκαλία των
δογμάτων, ηθικών αξιών και παραδόσεων της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού,
ως εκ τούτου δε, αφορά αποκλειστικά στους μαθητές, οι οποίοι, ανήκοντες στην
πλειοψηφία του ελληνικού λαού, ασπάζονται το ορθόδοξο χριστιανικό δόγμα» (βλ.
ΣτΕ 660,926/2018 και 1749/2019Ολομ.).
Κάποιοι συνάδελφοι, ωστόσο, εκτιμώντας ότι ο σκοπός και το περιεχόμενο
του μαθήματός μας οφείλει να προσαρμόζεται στη μόδα της εποχής και στα πρότυπα
ζωής του εκσυγχρονισμού και του προοδευτισμού για να είναι αποδεκτό από το
όποιο πολιτικοκοινωνικό σύστημα, προσπάθησαν και προσπαθούν, κατά καιρούς, να
αλλοιώσουν και να διαφοροποιήσουν τον καθορισμένο, από την ίδρυση του Ελληνικού
κράτους,θεολογικόσκοπό και τον χαρακτήρα του και να το απομακρύνουν ή να το
διαχωρίσουν από τη δογματική διδασκαλία, τις παραδόσεις και το ήθος της
Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, δημιουργώντας έτσι διχαστικές τάσεις στον κλάδο μας,
που, συνήθως, δεν συναντά κάποιος σε άλλους κλάδους.
Αγαπητοί συνάδελφοι, πολλοί από σας είστε ήδη μέλη της Ενώσεώς μας. Ευχή
και επιθυμία μας είναι να γίνετε όλοι μέλη μας,να είμαστε ένα σώμα, εν Χριστώ,
με ενότητα πίστεως και αγάπης,για να μπορούμε, διατηρώντας τις διαπροσωπικές
μας διαφορές, να διεκδικούμε τα δίκαια του κλάδου μας, τόσο για το θέμα των
διορισμών και της υπηρεσιακής εξελίξεως όσο και για τη θέση, τη διδασκαλία, τη
διατήρηση και την αποστολή του μαθήματός μαςστο πλαίσιο της ορθόδοξης
χριστιανικής μορφώσεως που λάβαμε από τις Θεολογικές μας Σχολές και που αυτήν
έχουμε χρέος να μεταδώσουμε.
Εκ μέρους όλων των μελών της Ενώσεως, σας καλωσορίζουμε στην οικογένεια
των μάχιμων Θεολόγων Εκπαιδευτικών και σας ευχόμαστε να έχετε, συν Θεώ, μια
καλή και ευλογημένη θητεία. Επίσης, σας διαβεβαιώνουμε, ότι, στο επίπονο μεν,
αλλά όμορφο ταξίδι της διδασκαλίας του λόγου του Θεού στους νέους μας, για την
ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής τους συνειδήσεως, θα είμαστε δίπλα σας σε
όλες τις τυχόν δυσχέρειες που θα συναντήσετε, αλλά και με την οργάνωση
επιμορφωτικώνδιά ζώσης ή διαδικτυακώνπαιδαγωγικών και διδακτικών δράσεων, με
Συνέδρια, ημερίδες, διαλέξεις, εκδρομές, συνάξεις κ.ά. πανελλήνιας ή τοπικής
-μέσω των Παραρτημάτων μας- εμβέλειας.
Το ΔΣ