Χωρίς εισόδημα επί μήνες οι ανάπηροι
ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΠΑ και χωρίς ενημέρωση από το ακριβοπληρωμένο τηλεφωνικό κέντρο
1555.
50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με επικεφαλής της Αναπλ. Τομέαρχη για την Κοινωνική Αλληλεγγύη Θεανώ Φωτίου και την Τομέαρχη Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Θέμα το πρόβλημα των ασφαλισμένων εργαζόμενων οι οποίοι αποκτούν στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου βλάβη ή πάθηση που επιφέρει αναπηρία και, ενώ έχουν περάσει από ΚΕΠΑ και έχουν πάρει ποσοστό αναπηρίας που τους δίνει δικαίωμα σε σύνταξη αναπηρίας, περιμένουν επί μήνες, συχνά πάνω κι από χρόνο, να εκδοθεί αυτή. Μένουν έτσι για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς εισόδημα, ενώ πρέπει να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα κόστη διαβίωσης λόγω της αναπηρίας τους, μέσα στο γενικό περιβάλλον της διαρκώς αυξανόμενης ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης.
Συγχρόνως, το
πολυδιαφημισμένο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555 του Υπουργείου, του ΕΦΚΑ και
άλλων φορέων, κόστους 12,1 εκ. για ένα
χρόνο, που λειτουργεί με υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρείας, όχι απλώς δεν τους ενημερώνει άμεσα για την
πορεία της αίτησής τους (όπως συμβαίνει άλλωστε και με καλούντες για άλλα
θέματα), αλλά δεν τους απαντά ποτέ, γιατί δεν έχει συνδεθεί, ως όφειλε και
προβλεπόταν, με ομάδα έμπειρων υπαλλήλων που θα λειτουργεί ως “back office”
διαχείρισης των ερωτημάτων και απάντησης σε δεύτερο χρόνο.
Εν τω μεταξύ, ο κ.
Χατζηδάκης, με κινήσεις όπως η απαγόρευση αδειών του προσωπικού του ΕΦΚΑ στις
γιορτές και το νομοσχέδιο για τον «εκσυγχρονισμό» του ΕΦΚΑ που έδωσε πρόσφατα
στη δημοσιότητα, δημιουργεί κλίμα απαξίωσης και ακύρωσης των εργαζομένων του
φορέα και αναγκάζει τους υπαλλήλους να προσπαθούν να μετατεθούν αλλού, αποψιλώνοντας
τον δημόσιο ΕΦΚΑ ακόμη περισσότερο, για να τον παραδώσει σε λίγο σε χέρια
ιδιωτών.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
ρωτούν τον Υπουργό:
α) Τι σκοπεύει να πράξει για
την άμεση απόδοση των συντάξεων αναπηρίας σε όσους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ έχουν
πάρει θετική γνωμάτευση από τα ΚΕΠΑ για το ποσοστό αναπηρίας τους και πληρούν
όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας και
β) Πώς θα διασφαλίσει τη
σωστή και άμεση ενημέρωση των δικαιούχων συντάξεων αναπηρίας για την πορεία του
αιτήματός τους από το τηλ. Κέντρο 1555, ώστε να λαμβάνουν τεκμηριωμένη ενημέρωση και να έχουν συγκεκριμένο χρονικό
ορίζοντα έναρξης καταβολής της σύνταξής τους