Το «εργαστήρι χειροτεχνίας με φυσικά υλικά»για παιδιά και νέους με και
χωρίς Αναπηρία με τη θεατρολόγο και εικαστικό Βενετία Νάση, ήταν και το
τελευταίο εργαστήρι του ετήσιου καλλιτεχνικού προγράμματος «ΝΗΜΑΤΑ» ΓΙΟΡΤΗ ΣΕ 4
ΕΠΟΧΕΣ που επιχορηγήθηκε για τον Σύλλογό μας από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ. Πραγματοποιήθηκε
το Σάββατο και την Κυριακή 15-16 Ιουνίου στον κήπο του ΚΔΗΦ ΛΑΜΠΗΔΟΝΕΣ, θέση
Κουρί πάνω από την Πτολεμαΐδα.
Το εργαστήρι αυτό, όπως σημειώνει η Βενετία Νάση, σύνδεσε την παράδοση με το σήμερα,
μεταλαμπάδευσε τη σημαντικότητά της, όπως και το ενδιαφέρον να την ανακαλύπτει
κανείς. Με αφορμή το εικαστικό της έργο, του οποίου η έρευνα στηρίζεται στην
παραδοσιακή τέχνη της καλαθοπλεκτικής, μία αρχαία τεχνική, μία τεχνική πλούσια
σε συναίσθημα, διαμορφώθηκαν γλυπτά με το χέρι, αφού χρησιμοποιήθηκαν βέργες
ιτιάς αλλά και άλλα φυσικά υλικά.
Όλοι είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να δοκιμαστούν, να συμμετάσχουν
είτε συντροφικά είτε και αυτόνομα σε σύνθετες καλλιτεχνικές δραστηριότητες
αποκτώντας περαιτέρω δεξιότητες, ανεκμετάλλευτες ίσως ως τη δεδομένη στιγμή.
Με την επίσκεψη επιπλέον στον παραδοσιακό καλαθοπλέκτη, κ.Στέργιο Μάσσα,
στο Βαρυκό είχαμε όλοι μια σπάνια ευκαιρία να φιλοξενηθούμε στο εργαστήριό του
και να συνομιλήσουμε μαζί του για την τέχνη του και την εμπειρία του μέσα από
αυτήν -έναν άνθρωπο που υπάρχει στην καλαθοπλεκτική από το 1968,
παρακολουθώντας τον να πλέκει το καλάθι που στο τέλος μας χάρισε.
Όπως λέει η Βενετία Νάση, «Η χειροποίητη συνάθροιση φυτικών ινών που
γίνονται μια επιφάνεια, ένα δοχείο ή ένα ακανόνιστο σχήμα είναι αυτό που με
ωθεί σε μια ερευνητική διαδικασία και πρακτική γύρω από την καλαθοπλεκτική. Με
ενδιαφέρει το μπλέξιμο των διαφορετικών υλικών μεταξύ τους σχηματίζοντας
επιφάνειες ή σχήματα. Το Περίγραμμα, η γραμμή, ο όγκος, η δομή, η επιφάνεια, η
υφή είναι τα εργαλεία για τη δημιουργία των έργων μου. Ο συνδυασμός της φύσης
και της φαντασίας είναι αυτό που με προσελκύει στην καλαθοπλεκτική».
Αυτός ο συνδυασμός απέκτησε φωνή στα χέρια των παιδιών και των νέων του
Συλλόγου, δικαιώνοντας όλα τα εργαστήρια -και το συγκεκριμένο- που πιστέψαμε
από την πρώτη στιγμή ότι θα υπάρξουν ως ένας δρόμος άγνωστος ως τώρα που όμως
περιμένει να τον αναγνωρίσουμε και να ανθοφορήσει.