Είναι γνωστό ότι οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, όπως η Γενική
Γραμματεία Εμπορίου, αδυνατούν να παρέμβουν ουσιαστικά στο τεράστιο κύμα
ακρίβειας, αισχροκέρδειας και παραπλάνησης του μέσου καταναλωτή, με τον
έλεγχο των τιμών. Το «Καλάθι του Νοικοκυριού» έχει, κατ’ ουσίαν αποτύχει (για
αυτό λαμβάνονται συνεχώς νέα μέτρα-ημίμετρα). H νομοθεσία για το
περιθώριο κέρδους εφαρμόζεται μόνο στην περίπτωση που τυχόν εντοπιστεί η παράβασή
της (από τον όγκο των προστίμων που έχουν ανακοινωθεί προκύπτει η, μάλλον,
σπάνια εφαρμογή της), ενώ δεν υπάρχει καμία σκέψη για μείωση συντελεστών ΦΠΑ,
αφού αυτό θα στερήσει έσοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό (αλλά και από το
προσωπικό εισόδημα του καταναλωτή). Η απάντηση όμως της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου σε ερώτηση της
βουλευτή Ράνιας Θρασκιά σχετικά με το υψηλό κόστος των προϊόντων εμμήνου
ρύσεως για τον πληθυσμό, είναι μνημειώδης. Αρχικά η Γ.Γ.Ε. ενημερώνει ότι τα
προϊόντα αυτά είναι στο Καλάθι του Νοικοκυριού και έχουν ενταχθεί στις
κατηγορίες προϊόντων με πλαφόν στο περιθώριο κέρδους. Αυτό όμως που ακολουθεί, ξεπερνά τη λογική: Η Γ.Γ.Ε. παροτρύνει τους
καταναλωτές να αγοράζουν επαναχρησιμοποιούμενα «κύπελλα περιόδου» που και
οικονομικότερα είναι και φιλικά προς το περιβάλλον. Πιστεύει έτσι, ότι ο
καταναλωτής θα αντιμετωπίσει την αισχροκέρδεια, την παραπλάνηση, την
ακρίβεια. Όταν άλλες χώρες, όπως η Ισπανία, έχει μειώσει τον ΦΠΑ στα είδη
γυναικείας υγιεινής στο 4% ή ακόμα και παρέχει δωρεάν τέτοια προϊόντα στις
νέες γυναίκες, η Ελληνική Πολιτεία βρίσκει και προωθεί με επίσημο έγγραφό της
τη λύση στο πρόβλημα. Η ΕΕΚΕ θα συνεχίσει τον αγώνα της για ενημέρωση του καταναλωτή
και άσκηση πίεσης στους φορείς της Πολιτείας για λήψη ουσιαστικών
και όχι «επαναχρησιμοποιούμενων» μέτρων για την αντιμετώπιση της
αισχροκέρδειας. |
ΤΙΜΗΤΙΚΟΙ ΕΠΑΙΝΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ
ΤΙΜΗΤΙΚΟ ΔΙΠΛΩΜΑ
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ
ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ
ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΣΕ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ!
Το Βήμα της Γυναίκας . Από το Blogger.