Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ξιφαράς: «Η
οδική ασφάλεια αποτελεί βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης και ισχυρή δέσμευση
της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου. Για αυτό, στο Υπουργείο Υποδομών και
Μεταφορών, επικαιροποίησαμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας,
το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί από την Βουλή και να αποτελέσει νόμο
του κράτους.
Στο νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο έχει
προβλεφθεί ειδικός φορέας για την εφαρμογή και την παρακολούθηση όλων των
απαραίτητων δράσεων που θα συμβάλουν στη δραστική μείωση του αριθμού των οδικών
ατυχημάτων. Επίσης, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ενός καθετοποιημένου ψηφιακού
συστήματος διαχείρισης των παραβάσεων
από τη στιγμή της διαπίστωσής τους.
Το επόμενο βήμα μας είναι η θεσμοθέτηση ενός
αναθεωρημένου κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Βασικό χαρακτηριστικό του αναθεωρημένου
ΚΟΚ είναι η αυστηροποίηση των ποινών
που σχετίζονται με θανατηφόρα
τροχαία ατυχήματα.»
Πάντως στον αναθεωρημένο ΚΟΚ θα
υπάρχει και μία άκρως θετική εξέλιξη η οποία αφορά το όχημα που εμπλέκεται σε
κάποια πράβαση και σύμφωνα με τον κ. Ξιφαρά εξετάζεται πολύ σοβαρά η Τροχαία να
τιμωρεί τον παραβάτη οδηγό και όχι το όχημα.
Όπως επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας
Μεταφορών: «Σκεφτόμαστε την απεμπλοκή του οχήματος από την ποινή με την αυστηροποίηση της
προς το χρήστη του οχήματος
. Αν ένα μέλος μιας τετραμελούς
οικογένειας που διαθέτει μόνο ένα όχημα υποπέσει σε παράβαση του ΚΟΚ,
κρίνουμε σκόπιμο να μην τιμωρηθεί όλη η οικογένεια από την αφαίρεση
των πινακίδων, αλλά να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο της ποινής για
τον οδηγό που υπέπεσε στην παράβαση».
Πηγή: carandmotor