Συνήθως, τα παιδιά που στρέφονται στην υπερβολική χρήση του διαδικτύου
καλύπτουν μέσω αυτής κάποιες άλλες ψυχολογικές ανάγκες τους. Ο γονιός θα
πρέπει να είναι ενήμερος ως προς αυτό και να προσπαθήσει να ανακαλύψει ποιες
είναι αυτές και πώς θα μπορούσε να βοηθήσει το παιδί του να τις καλύψει με
άλλους τρόπους.
Είναι σημαντικό για τους γονείς να γνωρίζουν ότι η υπερβολική χρήση του
διαδικτύου έχει σχετιστεί ερευνητικά με δύο πολύ αντιφατικές συμπεριφορές από
την πλευρά των γονέων: Από τη μια πλευρά βρίσκονται γονείς που παραμελούν τα
παιδιά τους και από την άλλη βρίσκονται γονείς που τα υπερπροστατεύουν.
Μερικά πρακτικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι γονείς προκειμένου να
προλάβουν ή να αντιμετωπίσουν προβληματικές συμπεριφορές από μέρους των παιδιών
τους είναι τα εξής:
-Να γνωρίσουν οι ίδιοι το μέσον! Πολλοί γονείς δεν φαίνονται
διατεθειμένοι να έρθουν σε επαφή με το διαδίκτυο και δεν γνωρίζουν τι κάνουν τα
παιδιά τους όταν ασχολούνται με αυτό.
-Καμιά φορά να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο ΜΑΖΙ με το παιδί τους και να
του ζητάνε να τους δείξουν πράγματα, είναι ένας καλός τρόπος να νοιώσει το
παιδί ότι μπορεί να φανεί χρήσιμο στο γονιό του και ο γονιός να μάθει πράγματα
από το παιδί του.
-Σταθερή και συνεπής οριοθέτηση των ωρών που μπορεί να αφιερώνει το
παιδί στο διαδίκτυο. Οι γονείς θα πρέπει να θυμούνται ότι η οριοθέτηση των
παιδιών μας προϋποθέτει την αφιέρωση χρόνου στο παιδί. Ο γονιός που δεν
αφιερώνει χρόνο στο παιδί του έχει συνήθως ενοχές και ο ενοχοποιημένος γονιός
δυσκολεύεται πιο πολύ να βάλει όρια.
-Να τοποθετήσουν τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο ώστε να μπορεί να
υπάρχει μια διακριτική εποπτεία.
ΠΗΓΗ: www.protothema.gr/