Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021

Π. Πέρκα: «Συνεχίζουν χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, με ακυρώσεις δρομολογημένων έργων και με την πολιτική που έφερε την χώρα στην καταστροφή»

Ραδιοφωνική συνέντευξη της Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Φλώρινας Π. Πέρκα στον Περιφερειακό Σταθμό της ΕΡΤ Φλώρινας.

Την Τρίτη 15/06/21, η Βουλευτής Φλώρινας και Αναπλ. Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεοπίστη (Πέτη) Πέρκα, μίλησε στο περιφερειακό ραδιόφωνο της ΕΡΤ Φλώρινας.

Για την συζήτηση του αντεργατικού νομοσχεδίου Χατζηδάκη:

Εξαρχής είπαμε ότι είναι η μάχη των μαχών καθώς έχει αντίκτυπο σε όλη την οικονομία.

Βγήκαμε να ενημερώσουμε τον κόσμο γιατί δυστυχώς δεν ενημερώνεται από τα κεντρικά κανάλια.

Είναι ένα πισωγύρισμα σε συνθήκες μεσαίωνα και της βιομηχανικής επανάστασης, όταν και καταργήθηκαν τα 8ωρα. Γι’ αυτές τις εργασιακές κατακτήσεις έχει χυθεί αίμα παγκοσμίως, ώστε να αποκτήσουμε εργασιακή ασφάλεια.

Έρχεται ένα νομοσχέδιο, που ενώ έχει καλές διατάξεις που προέρχονται από ευρωπαϊκή οδηγία όπως οι γονικές άδειες κλπ. και με πρόφαση αυτές τις διατάξεις προσθέτουν απαράδεκτα άρθρα που καταργούν το 8ωρο, θεσμοθετούν τις απλήρωτες υπερωρίες, περιορίζουν τη συμμετοχή και τη συλλογική δράση στα σωματεία.

Είναι αντισυνταγματικό και κάναμε ένσταση αντισυνταγματικότητας. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι η κυβέρνηση είναι αμετανόητη. Βλέπουμε τον Υπουργό κάθε μέρα να εμφανίζεται στα κανάλια και εδώ εγώ λέω ότι «μια αλήθεια για να θέλει τόσο πολύ κουβέντα για να λάμψει σημαίνει ότι δεν είναι αλήθεια».

Βλέπουμε την αντίδραση όλων των σωματείων και των συλλογικών οργανώσεων των εργαζομένων. Γίνονται πάρα πολλές συγκεντρώσεις και θα κορυφωθούν την Τετάρτη που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο.

Εμείς έστω και την τελευταία στιγμή τους καλούμε αυτές τις διατάξεις να τις αποσύρουν. Δεν είναι δυνατόν σε αυτή την χώρα που η ανεργία της έχει εκτιναχθεί, να βάζεις υψηλό επίπεδο επισφάλειας. Μετά αναρωτιούνται για τους νέους που φεύγουν και το δημογραφικό. Εάν ο άνθρωπος δεν έχει ασφάλεια στην εργασία του διαρρηγνύεται ο δεσμός της οικογένειας, η συμμετοχή στα κοινά και η ίδια η Δημοκρατία. Αυτή την τοποθέτηση θα κάνω στην Ολομέλεια.

Δίπλα στην κύρωση ευρωπαϊκών οδηγιών που έχουν θετικές ρυθμίσεις περνούν παράλληλα τρομακτικές διατάξεις. Τους είπαμε ότι θα βρουν τους εργαζόμενους μπροστά τους και μας βέβαια, δίπλα τους.

Για την σιδηροδρομική σύνδεση της Φλώρινας με το Πόγραδετς:

Αυτό έχει καταντήσει τοπικό ανέκδοτο. Δεν έχει ξανανοίξει η κουβέντα. Έχει βγει μια ανακοίνωση από δύο Αντιπεριφερειάρχες -προφανώς με την έγκριση των Περιφερειαρχών και θα καλέσω τον κ. Κασαπίδη να πάρει θέση.

Ήμουν τόσο αναλυτική στην τεκμηρίωση αυτού του έργου και έχω προσκομίσει στοιχεία και βγήκε το Υπουργείο και μου απάντησε ότι έχω δίκιο.

Επαναφέρουν μια κουβέντα που δεν έχει νόημα αλλά μπορεί να μπλοκάρει το έργο το οποίο είναι ήδη δρομολογημένο.

Η μόνη περιοχή στη Δυτική Μακεδονία, η οποία έχει ίχνος σιδηροδρομικής γραμμής, είναι η Φλώρινα. Δεν υπάρχει πουθενά αλλού.

Το έργο αυτό έχει περάσει από μελέτη σκοπιμότητας μέσω Intereg και το είχαμε προωθήσει εμείς. Ήδη η Αλβανή Υπ. Μεταφορών βγήκε και το ανακοίνωσε ότι το έργο προχωρά μέσω Φλώρινας.

Υπάρχει πολιτική μεταφορών 30 χρόνων που λέει ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να συνδεθεί με τα Βαλκάνια και την Βόρεια Ευρώπη και ο μόνος δρόμος να συνδεθεί είναι η Θεσσαλονίκη-Φλώρινα-Κρυσταλλοπηγή-Αεροδρ. Καστοριάς-Πόγραδετς.

Ενώ υπάρχουν όλα αυτά, ενώ έχουν εγκριθεί 845 χιλ ευρώ για τις μελέτες του έργου…2 χρόνια τώρα η ΕΡΓΟΣΕ δεν έχει προκηρύξει αυτές τις μελέτες έτσι ώστε το έργο να πάει για χρηματοδότηση προς υλοποίηση. Βγαίνει λοιπόν ο καθένας να σχεδιάσει με το μάτι, με την πολιτική που έφερε προηγουμένως την χώρα στην καταστροφή.

Δεν είναι δυνατόν να πω ότι είμαι ενάντια σε οποιοδήποτε σιδηροδρομικό έργο. Να ξεχάσουν όμως το Πόγραδετς. Δεν μπορούν να κλέβουν τον τίτλο και το δρομολογημένο έργο. Η μόνη περίπτωση να συνδεθεί η Θεσσαλία είναι να προχωρήσει αυτή η γραμμή Φλώρινα-Πόγραδετς, να έρθει η Κοζάνη να διεκδικήσει από τώρα τη σύνδεσή της και έπειτα η Θεσσαλία. Να γίνουν τμηματικά τα επόμενα, τα οποία δεν είναι στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο που έχουν προτεραιότητα στη χρηματοδότηση. Το δικό μας είναι στο core. Είναι άμεσα χρηματοδοτούμενο.

Σχετικά με την φερόμενη «Σιδηροδρομική Εγνατία» να σας πω ότι έχουν γίνει πολλές μελέτες και έχουν απορριφθεί. Έχουμε δώσει ως χώρα ένα σωρό λεφτά για μελέτες οι οποίες απορρίπτονται. Ας συνεννοηθούμε ως χώρα τι θα κάνουμε με τον σιδηρόδρομο γιατί πράγματι είμαστε πάρα πολύ πίσω. Έπρεπε να έχουμε πλήρες δίκτυο σε όλη τη χώρα.

Δεν μπορείς να πας να ακυρώσεις ένα έργο, το οποίο είναι πλήρως δρομολογημένο, για να κάνεις κάτι άλλο που δεν είναι και δεν έχει καλή προοπτική για άμεση χρηματοδότηση.

Για την μονάδα βιομάζας της ΔΕΗ Ανανεώσιμες:

Άλλη μια τραγική ιστορία. Αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να σχεδιάσει ολιστικά και να υλοποιήσει βήμα-βήμα έναν σχεδιασμό.

Στο Αμύνταιο τότε ως κυβέρνηση -με προσωπική συμβολή- είχαμε προωθήσει το έργο βιομάζας του Δήμου και παράλληλα προετοιμαζόταν αυτό το έργο της ΔΕΗ Ανανεώσιμες.

Το 2020 ανακοίνωσε η κυβέρνηση ότι αυτό προχωράει. Εγκρίνει την μελέτη, πράσινο φως από το ΥΠΕΝ, έχουμε ανακοινώσεις για το έργο βιομάζας. Τώρα έρχονται και το ακυρώνουν. Θα το αναζητήσω και θα το διεκδικήσω κοινοβουλευτικά. Γιατί τότε λέγανε ότι προχωρά και είναι μια χαρά και τώρα ακυρώνεται; Φυσικά και θα το παλέψουμε.

Για την απολιγνιτοποίηση:

Είναι το κρίσιμο θέμα της περιοχής μας. Αν θέλουμε να αποτελέσει ευκαιρία και όχι καταστροφή και ερημοποίηση σημαίνει ότι με πολύ προσοχή πρέπει να προωθούνται έργα μικρής κλίμακας.

Θα πρέπει να εμπλακεί η τοπική κοινωνία για να υπάρχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη, να μείνει ο νέος κόσμος, να υπάρχουν νέοι αγρότες με τον πρωτογενή τομέα να έχει πολύ δυνατή παρουσία σε όλο αυτό. Δυστυχώς δεν γίνεται αυτό και το έχω πει πολλές φορές.

Συμφωνούν όλοι για την απολιγνιτοποίηση. Υπάρχει όμως ένα κρίσιμο σημείο που λέει με ποιον τρόπο; Με ποια μέτρα; Και τι θα μείνει στην τοπική κοινωνία; Εκεί είναι η μεγάλη μας διαφωνία.

Αν είναι να έρθουν 2-3 εταιρίες, να συνεργαστούν άλλες με τη ΔΕΗ, άλλες μόνες τους και με τα δημόσια λεφτά από την ΕΕ να κάνουν μεγάλες επενδύσεις και η κοινωνία να μείνει απ’ έξω…δεν έχει κανένα όφελος.

Εμείς λέμε συμμετοχή, ενεργειακές κοινότητες, πρωτογενή τομέα. Έχουν γίνει πολύ σοβαρές προτάσεις από τους τοπικούς φορείς. Να προχωρήσουμε όλοι μαζί με μικρής κλίμακας έργα και να προτιμώνται οι τοπικοί επιχειρηματίες, κάτοικοι, ενεργειακές κοινότητες. Υπάρχουν τέτοια παραδείγματα στην Ευρώπη.

Εμείς ήδη λέμε στο πρόγραμμα μας ότι το 50% των ΑΠΕ πρέπει να πηγαίνει σε νοικοκυριά, κοινότητες, ενεργειακές κοινότητες, συνεταιρισμούς. Αυτό το είπα στη Βουλή και μου απάντησαν ότι είναι πολύ «αριστερό». Αυτό όμως ήδη συμβαίνει στη Γερμανία με 35%.

Τι λέμε; Μία άδεια ΑΠΕ θα βγαίνει – άλλη μία στην τοπική κοινωνία. Είναι εντελώς αναπτυξιακό. Είναι κρίμα η περιοχή μας που έχει αδικηθεί και έχει σηκώσει την ενέργεια για όλη τη χώρα.

Έχουμε τις δυσμενείς επιπτώσεις μπροστά μας, έχουμε χωριά που έχουν καταρρεύσει, έχουμε χωριά που καίγεται γύρω τους ο λιγνίτης. Επιτέλους πρέπει να προχωρήσουν και οι αποκαταστάσεις των ορυχείων.

Εμείς πολύ σύντομα θα έχουμε ένα επιστημονικό σχέδιο -πολύ συγκεκριμένο- για το πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα αντιμετώπιζε το θέμα της απολιγνιτοποίηση και πως θα κατανάλωνε αυτούς τους πόρους.

Ακούστε εδώ όλο το ηχητικό:

https://www.mixcloud.com/PetiPerka/η-βουλευτής-συριζα-πς-π-πέρκα-στην-ερτ-φλώρινας-150621/

Αν σας άρεσε μπορείτε να το μοιραστείτε στα social media κάνοντας «κλικ» σε ένα από τα εικονίδια (κοινή χρήση) της επιλογής σας.