Η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Π.Ε. Κοζάνης κ. Καλλιόπη Βέττα μίλησε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Αρχικά, έκανε αναφορά στην επιδημιολογική κρίση που μαστίζει την ΠΕ Κοζάνης επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση, παρά το δίμηνο lockdown, απέτυχε να προστατέψει την υγεία των πολιτών, προχωρώντας συνεχώς σε αυστηρότερα και ατελέσφορα μέτρα. Επίσης, στηλίτευσε το γεγονός ότι δεν αντιμετωπίζεται δραστικά η οικονομική κρίση που λαμβάνει χώρα στην περιοχή, καλώντας τα αρμόδια Υπουργεία να στηρίξουν έμπρακτα την ΠΕ Κοζάνης.
Διατηρώντας, ωστόσο, τις επιφυλάξεις της ανέφερε: «Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι πολύ αισιόδοξη καθώς, την ίδια στιγμή που έχουμε αυτό το σκηνικό η κυβέρνηση, δια του Υπουργού Οικονομικών, απαντώντας σε ερωτήσεις μου για την ανάγκη λήψης έκτακτων μέτρων ενίσχυσης, ισχυρίζεται ότι δεν χρειάζεται κάτι παραπάνω από τα γενικώς ισχύοντα και ότι θα επιληφθεί «αν κριθεί σκόπιμο». Τα συμπεράσματα ανήκουν στην κοινωνία της ΠΕ Κοζάνης.»
Αναφορικά με το νομοσχέδιο, επικέντρωσε την κριτική της στα άρθρα 3, 9-13, 23, 50 και 123. Σε αυτά θεσπίζεται η δεσπόζουσα θέση των ιδιωτών στην δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, υποβαθμίζεται ο ρόλος των σχολών μαθητείας του ΟΑΕΔ, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα μαθητείας-εργασίας για τους ανήλικους μαθητές.
Επίσης, νομοθετείται η κατάργηση των ΙΕΚ που έχουν κάτω από 200 μαθητές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα ενώ, τέλος, η κ. Βέττα έκανε ειδική μνεία στο γεγονός ότι η Υπουργός, παρά την συντριπτική αποδοκιμασία των εκπαιδευτικών στις μεθοδεύσεις της για τις εκλογές των αιρετών, προχωρά στον ορισμό εκπροσώπων, επιμένοντας να αγνοεί με πεισματικό τρόπο τις δημοκρατικές αποφάσεις της πλειοψηφίας.
Κλείνοντας, αφού απαρίθμησε πλείστες περιπτώσεις αδιαφορίας και ιδεοληψίας της Υπουργού, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν έχει λάβει κανένα μέτρο στήριξης της δημόσιας Παιδείας για την ομαλή επανέναρξη των σχολείων, επισημαίνοντας ότι άλλες χώρες έχουν ήδη αυξήσει την χρηματοδότησή τους. Ανέφερε χαρακτηριστικά το παράδειγμα της Ιταλίας που προέβλεψε προσλήψεις και έκτακτη επιχορήγηση της ενισχυτικής διδασκαλίας ώστε, κανένας μαθητής να μην μείνει πίσω, λόγω της πανδημίας.
Παρατίθεται το link της ομιλίας: