Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Σκελετός ποδηλάτου – Ατσάλι

Το πιο παραδοσιακό υλικό για την κατασκευή ποδηλατικών σκελετών εδώ και 100 περίπου χρόνια είναι το ατσάλι. Πολλοί τύποι ατσάλινων σκελετών είναι σήμερα διαθέσιμοι στην αγορά. Το ατσάλι είναι εύκολο να λυγίσει και να σχηματιστεί ανάλογα με τις ανάγκες. Επίσης, έχει πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο, είναι ανθεκτικό, επισκευάζεται εύκολα και είναι οικονομικό. Από την άλλη, το ατσάλι είναι ευαίσθητο στη σκουριά αν δεν προσεχθεί (συνήθως όταν φύγει το χρώμα που το προστατεύει από αυτή).
Ποδήλατα αρχαρίων με ατσάλινο σκελετό είναι συνήθως λιγότερο εκλεπτυσμένα από αυτά που προτιμούν και χρησιμοποιούν οι πιο προχωρημένοι ποδηλάτες ή λάτρες του ατσαλιού. Συνεπώς είναι και πιο φτηνά. Η οικονομικότερη όμως λύση που προσφέρουν οι συγκεκριμένοι ατσάλινοι σκελετοί δίνουν τη δυνατότητα για την αγορά ενός καλύτερου σετ ανταλλακτικών που μπορούν να συνδιαστούν με έναν χαμηλής ποιότητας ατσάλινο σκελετό.
Υψηλότερης ποιότητας ατσάλινοι σκελετοί ενσωματώνουν, πολύ καλό σχεδιασμό, υψηλών προδιαγραφών «δεσίματα», και πολύ καλύτερα κράματα στους σωλήνες. Ένα πολύ διαδομένο και υψηλής ποιότητας ατσάλι για σκελετούς ποδηλάτων είναι το αμερικάνικο ατσάλι SAE 4130, γνωστότερο ως «χρωμομόλυβδος», ή «chromoly». Υπάρχουν βέβαια και άλλα κράματα τα οποία προσφέρουν οι προμηθευτές σωλήνων στην αγορά όπως οι Columbus, Reynolds, κ.α. Σκελετοί φτιαγμένοι από αυτά τα υλικά είναι γνωστοί για την καλή ανταπόκριση και την άνεσή τους κατά την οδήγηση.
Το ατσάλι είναι εξαιρετικό υλικό για την κατασκευή πιρουνιών (ποδηλατικών πάντα). Μπορεί να πάρει εύκολα διάφορα σχήματα, ακόμη και αεροδυναμικά. Είναι πολύ ανεκτικό και απορροφά τους κραδασμούς σε ανώμαλο δρόμο το οποίο κάνει την οδήγηση πιο ξεκούραστη στα χέρια. Τα ατσάλινα πιρούνια είναι πιο βαριά από αυτά που είναι φτιαγμένα από ελαφρύτερα υλικά όπως το αλουμίνιο και τα ανθρακονήματα.