Η αύξηση των ναύλων δεν
πλήττει μόνο όσους ταξιδεύουν—δημιουργεί ένα ντόμινο ανατιμήσεων που επηρεάζει
τις τιμές σε τρόφιμα, βασικά είδη και υπηρεσίες. Συμπληρωματικά, οι καταγγελίες
για ματαιώσεις και καθυστερήσεις σε δρομολόγια που λαμβάνει η Ένωση Εργαζομένων
Καταναλωτών Ελλάδας προσθέτουν ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα, αναγκάζοντας τους
πολίτες να χάνουν πολύτιμο χρόνο και να αντιμετωπίζουν απρόβλεπτα έξοδα.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των
νησιών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως μια πολυτελής υπηρεσία με δυσβάσταχτο κόστος.
Η Πολιτεία οφείλει να εξασφαλίσει προσιτές και αξιόπιστες μετακινήσεις, να
προστατέψει τους πολίτες από την οικονομική επιβάρυνση και να εγγυηθεί ότι η
ζωή στα νησιά δεν θα μετατραπεί σε προνόμιο λίγων.
Το ζήτημα απαιτεί άμεσες
λύσεις από την Κυβέρνηση, ώστε οι θαλάσσιες μεταφορές να υπηρετούν την κοινωνία
και όχι μόνο τα οικονομικά συμφέροντα. Η βιωσιμότητα των νησιών εξαρτάται από
τη δίκαιη πρόσβαση στις μετακινήσεις—και είναι χρέος όλων να διεκδικήσουμε μια
πιο δίκαιη και λειτουργική ακτοπλοϊκή πολιτική.
Τέλος, η ασφάλεια των
εργαζομένων στις θαλάσσιες μεταφορές πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα. Η
κυβέρνηση οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα, διασφαλίζοντας ανθρώπινες συνθήκες
εργασίας και τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, ώστε κανένας επαγγελματίας να μη
θέτει την υγεία και τη ζωή του σε κίνδυνο.
Ακολουθούν πίνακες με τις
ανατιμήσεις τους κόστους ακτοπλοϊκών μετακινήσεων των φορτηγών που παρείχε ο
Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσεως Δωδεκανήσου
«Κολοσσός»
ΑΥΞΗΣΕΙΣ 22/05/2025
ΠΕΙΡΑΙΑ - ΡΟΔΟΣ
ΜΕΤΡΑ (ΝΤΑΛΙΚΑ) |
ΤΙΜΗ |
ΤΙΜΗ ΜΕ ΑΥΞΗΣΗ |
9 |
809 |
895 |
10 |
896,5 |
993,5 |
13,6 |
1141,5 |
1288,50 |
ΡΟΔΟ – ΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΜΕΤΡΑ (ΝΤΑΛΙΚΑ) |
ΤΙΜΗ |
ΤΙΜΗ ΜΕ ΑΥΞΗΣΗ |
10 |
878 |
984 |
13,6 |
1141,5 |
1279,5 |
Το κόστος για τους
θαλάμους (φορτηγά ψυγεία) που μεταφέρουν τα ευπαθή προϊόντα πριν την
αύξηση η τιμή για δρομολόγιο Πειραιά- Ρόδο και επιστροφή , από 1985 € αυξήθηκε
σε 2.300 €.