Η προσπάθεια για την
ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών μας σχετικά με τη συμπεριφορά μας απέναντι
στα ζώα, η ανάπτυξη της φιλοζωίας και η εκμάθηση της υπεύθυνης κηδεμονίας ζώου
συντροφιάς αποτελούν αξιακές διαστάσεις του πολιτισμού μας και υποδηλώνουν την
ποιότητα και το επίπεδο της κουλτούρας μας, γιατί η σχέση του ανθρώπου με
τα ζώα είναι διαχρονική, αυθεντική, μια πρωταρχική σχέση, υπαγορευμένη από την
ίδια τη φύση, εφόσον από την αρχή της ανθρώπινης
ιστορίας συμπορευόμαστε με τα ζώα και είμαστε φιλοξενούμενοι στον πλανήτη Γη
μαζί με εκατομμύρια άλλες μορφές ζωής, τις οποίες οφείλουμε να σεβόμαστε και να
προστατεύουμε.
Η σχέση του
ανθρώπου με τα ζώα έχει ξεπεράσει τα στενά όρια της χρησιμότητας για την
επιβίωση και ο δεσμός μεταξύ ανθρώπου και ζώου, ιδίως ζώων συντροφιάς,
είναι μια αμφίδρομα ωφέλιμη και δυναμική σχέση, που επηρεάζεται από συμπεριφορές απαραίτητες για την υγεία και την
ευεξία και των δύο. Τα οφέλη
από την αλληλεπίδραση με τα ζώα είναι εξαιρετικά σημαντικά. Ο δεσμός του
παιδιού με τα ζώα σχετίζεται με τη θετική συναισθηματική λειτουργία
του, με την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής του και την κοινωνική και γνωστική του
ανάπτυξη. Ειδικότερα για τα παιδιά με αναπηρία η παρουσία ενός ζώου και ο δεσμός
μαζί του είναι καταλυτικής σημασίας.
Στο πλαίσιο αυτό η Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας υλοποίησε το τρέχον σχολικό έτος τον 1ο
Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοζωίας για μαθήτριες και μαθητές των
Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών Σχολείων όλης της χώρας και των αντίστοιχων
Σχολικών Μονάδων του Εξωτερικού, με θέμα: «Συμβιώνοντας με τα ζώα», ύστερα από
την με αριθμό πρωτ. Φ.14/139773/ΒΜ/345/Δ1/3-1-2024 σχετική έγκριση του ΙΕΠ, και
υπό την αιγίδα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Με πολλή χαρά γίναμε
αποδέκτες πολυάριθμων εξαιρετικών εικαστικών, λογοτεχνικών, μουσικών και
ψηφιακών έργων, ατομικών και συλλογικών, σύμφωνα με τις υποκατηγορίες του
Διαγωνισμού, από περισσότερες από 500 σχολικές μονάδες από όλη την Ελλάδα. Ο
Διαγωνισμός βρίσκεται στη διαδικασία της κατάταξης και κρίσης των έργων και
προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2024. Οι καλύτερες μαθητικές
δημιουργίες θα βραβευτούν σε ειδική εκδήλωση με έκθεση των έργων σε χρόνο που
θα οριστεί στη συνέχεια, όταν ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού, που
θα κοινοποιηθούν και στα Μ.Μ.Ε., στο πλαίσιο της διάχυσης των μηνυμάτων του
Διαγωνισμού.
Η εντυπωσιακή συμμετοχή στον
1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοζωίας, τόσο σε αριθμό έργων όσο και σε
ποιότητα, πρωτοτυπία και δημιουργικότητα, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην
εμπνευσμένη καθοδήγηση των παιδιών από τους/τις εκπαιδευτικούς των σχολικών μας
μονάδων, οι οποίοι/ες, όπως διαπιστώθηκε, διαθέτουν μια ιδιαίτερη ευαισθησία
στο θέμα της φιλοζωίας και το γεγονός αυτό είναι εξαιρετικά αξιέπαινο και
ελπιδοφόρο.
Με δεδομένη την ανάγκη
δημιουργίας θετικών στάσεων στους/στις μαθητές/τριές μας απέναντι στο ζωικό
βασίλειο και ανάπτυξης αξιών σεβασμού στα ζώα και σε όλο το περιβάλλον,
ευελπιστούμε, στο πλαίσιο αυτής της στόχευσης, στην υλοποίηση και άλλων
εκπαιδευτικών δράσεων, επισκέψεων, προγραμμάτων και εκδηλώσεων στις σχολικές
μας μονάδες με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, αλλά και με κάθε
άλλη ευκαιρία στη διάρκεια του σχολικού έτους.
Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Φλώρινας
Όλγα Μούσιου Μυλωνά
Η αφίσα είναι έργο του μαθητή Γιάννη Βακάλη, της Ε’
τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αμυνταίου, το οποίο βραβεύτηκε στον περσινό
Διαγωνισμό Φιλοζωίας, που υλοποιήθηκε στα όρια της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης Φλώρινας.