Τα θέματα που
συζητήθηκαν σε θετικό κλίμα ήταν :
Η τραγική μείωση
του μαθητικού πληθυσμού της περιοχή μας. Θα πρέπει η Πολιτεία να δημιουργήσει
τις κατάλληλες προϋποθέσεις έτσι ώστε οι νέοι των ακριτικών περιοχών όπως η
δική μας να μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς τις οικογένειές τους χωρίς να
μεταναστεύουν στα μεγάλα αστικά κέντρα. Θα πρέπει επίσης να λάβει υπόψιν της,
τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στην περιοχή μας, όπως η διαβίωση σε
παραμεθόριο, οι δυσκολίες στις μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών από και
προς τις σχολικές μονάδες και οι χαμηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του
χειμώνα. Σκοπός θα πρέπει να είναι η προστασία των θέσεων εργασίας του κλάδου
καθώς και η προσπάθεια για παραμονή των νέων στον τόπο τους. Τα σχολεία
κλείνουν και τα χωριά ερημώνουν διογκώνοντας το δημογραφικό πρόβλημα με την
υπογεννητικότητα που υπάρχει.
Η παρατεταμένη
υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Θα πρέπει να δοθούν πρόσθετες
έκτακτες επιχορηγήσεις στις Σχολικές Μονάδες της περιοχής μας λόγω των δυσμενών
καιρικών συνθηκών, έτσι ώστε αυτές να ανταπεξέρχονται στις δυσκολίες που
αντιμετωπίζουν με τη θέρμανση.
Η ενίσχυση της
υλικοτεχνικής υποδομής και η ενεργειακή αναβάθμιση των Σχολικών Μονάδων της
περιοχής μας.
Το νομοθετικό προστατευτικό πλαίσιο και η
ρύθμιση που θα πρέπει να προχωρήσει το ΥΠΑΙΘΑ ανά Περιφερειακή Διεύθυνση
Εκπαίδευσης, για τη μέριμνα και τη νομική κάλυψη στη διεκπεραίωση υποθέσεων των
εκπαιδευτικών καθώς και στην προάσπιση των δικαιωμάτων κατά την άσκηση των
καθηκόντων τους.
Η ύπαρξη νέου
θεσμικού πλαισίου για την Ειδική Αγωγή, στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της
λειτουργίας της.
Οι προσλήψεις
(υποχρεωτικές) σχολικών νοσηλευτών σε κάθε σχολική μονάδα, αλλά και χωριστά
κατά περίπτωση καθώς και ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών.
Η μείωση του
ωραρίου των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στις 18 ώρες μετά τα 30
χρόνια υπηρεσίας.
Η μείωση του
αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα Δημοτικά Σχολεία και στα Νηπιαγωγεία και η
καταβολή υπερωριών σε συναδέλφους στα ολιγοθέσια Δημοτικά Σχολεία και
Νηπιαγωγεία. Η λειτουργικότητα των ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων και οι
εξαιρέσεις σε νησιωτικές, ορεινές περιοχές, δυσπρό-σιτες, όπου η λειτουργία
πρέπει να εξασφαλίζεται χωρίς ελάχιστο όριο μαθητών - μαθητριών.
Οι τροποποιήσεις
όσον αφορά στο υπερβολικά γραφειοκρατικό μέρος
της εφαρμογής των νόμων της αξιολόγησης.
Η ενίσχυση και η
στήριξη της προσπάθειας δημιουργίας του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
που στεγάζεται στο Δημοτικό Σχολείο Νίκης.
Η αποκατάσταση το
συντομότερο δυνατό του οδικού δικτύου Βίγλας - Πισοδερίου για την μετακίνηση
όλων των κατοίκων, εκπαιδευτικών και μαθητών.
Το
Δ.Σ. του Συλλόγου