Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023

Ερώτηση Π. Πέρκα προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με θέμα: «Η κυβέρνηση επιλέγει ΣΔΙΤ αντί για ισχυρούς δημόσιους φορείς για το σιδηρόδρομο»

Τους προβληματισμούς της σε ό,τι αφορά το έργο ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Φλώρινα-Αλεξανδρούπολη θέτει με σχετική ερώτηση η Βουλευτής Φλώρινας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πέτη Πέρκα, με τη συνυπογραφή 19 Βουλευτών. Μεταξύ άλλων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός για το αν η επιλογή της μεθόδου ΣΔΙΤ προέκυψε ως αποτέλεσμα τεκμηριωμένων συγκριτικών αναλύσεων, όπως συστήνει η πρόσφατη ανάλυση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, ποιος είναι ο κίνδυνος που αναλαμβάνει ο ιδιώτης, σύμφωνα και με τη βασική αρχή των ΣΔΙΤ για επιμερισμό των κινδύνων, αν θα διατεθούν χρήματα από τον ιδιώτη στο σχήμα ΣΔΙΤ και για ποιο λόγο τα προβλεπόμενα κονδύλια δεν κατευθύνονται στον ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη της συντήρησης του δικτύου εδώ και 120 χρόνια.

Εκφράζεται ακόμα η ανησυχία ότι, με βάση τους χειρισμούς της κυβέρνησης, ο ιδιώτης θα εισπράττει τα έσοδα και όλες οι ευθύνες θα συνεχίσουν να βαραίνουν τον ΟΣΕ, ενώ μετά από 20 χρόνια ΣΔΙΤ (περίοδος κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης), όλη η τεχνογνωσία του ΟΣΕ θα χαθεί, με όλα τα έργα συντήρησης του δικτύου να περνάνε πλέον στους ιδιώτες.

Έντονος είναι επίσης και ο προβληματισμός για την «πυροσβεστική» μόνο συντήρηση που γίνεται σήμερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και θα γίνεται μέχρι την ολοκλήρωση του έργου ΣΔΙΤ. Φαίνεται ότι η αυξημένη συχνότητα των ατυχημάτων τα τελευταία 4 χρόνια υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να συνεχιστεί, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός δεν έχει καν ξεκινήσει.

Η κα Πέρκα ερωτά τέλος τον αρμόδιο Υπουργό για το λόγο διακοπής της κυκλοφορίας των συρμών στο δίκτυο της Φλώρινας, μετά από το δυστύχημα των Τεμπών. Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση για το πότε προβλέπεται η επανέναρξη των δρομολογίων μιας τόσο κρίσιμης γραμμής για τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της Φλώρινας.