Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2023

Τι αλλάζει στην κίνηση και κυκλοφορία με μοτοσικλέτα

-Στις αριστερές στροφές ο κίνδυνος πολλαπλασιάζεται καθώς συνήθως δεν υπολογίζουμε ότι το κεφάλι, το σώμα, ακόμα και όλη η μοτοσικλέτα βρίσκεται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας λόγω της κλίσης που παίρνει η μοτοσικλέτα και αλλάζει ουσιαστικά το εμβαδόν που καταλαμβάνει στο χώρο.

-Αυτήν ακριβώς την αστοχία έρχεται να προλάβει ένα απλό αλλά άκρως αποτελεσματικό μέτρο. Πρόκειται για μια ακολουθία από αντιολισθητικά σημάδια στο δρόμο τα οποία ενημερώσουν τον αναβάτη ότι δεν πρέπει να κινηθεί πάνω σε αυτά καθώς υπάρχει ο κίνδυνος στρίβοντας να περάσει στο αντίθετο ρεύμα.

-Αν ο αναβάτης ακολουθήσει την τροχιά έξω από τα σημάδια θα είναι ασφαλής. Η συγκεκριμένη διαγράμμιση εφαρμόστηκε με εξαιρετική επιτυχία αρχικά σε πολλούς δρόμους της Αυστρίας και επεκτάθηκε αργότερα στη Γερμανία και στο Λουξεμβούργο, ενώ πολλές είναι οι χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία) που ήδη έχουν ξεκινήσει τη μελέτη ενός τέτοιου συστήματος.

-Το κόστος για να δημιουργηθεί μια τέτοια διαγράμμιση είναι πολύ χαμηλό και αντίστοιχα πολύ αποτελεσματικό σε ασφάλεια. Στην Αυστρία μάλιστα, έχει καταγραφεί ότι σε ένα συγκεκριμένο πέρασμα κανένα σοβαρό ατύχημα δεν έχει γίνει μετά την τοποθέτηση των σημαδιών.

-Πάντως, εκτός από το γεγονός ότι οπτικά υπάρχει ενημέρωση για την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει, ο αναβάτης συνηθίζεται να μην πατάει τις λευκές γραμμές διότι σε πολλές περιπτώσεις γλιστράνε ιδιαίτερα όταν έχει βρέξει (η συγκεκριμένη διαγράμμιση είναι με αντιολισθητικό υλικό). Το σύστημα για την ώρα εφαρμόζεται μόνο στις αριστερές στροφές.

www.newsauto.gr