Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2023

Συνέντευξη τύπου του κ. Βοσκόπουλου Γιάννη| Δήλωση υποψηφιότητας για τον δήμο Φλώρινας

Κυρίες και κύριοι καλησπέρα σας.

Όπως γνωρίζετε, η προεκλογική περίοδος για την τοπική αυτοδιοίκηση έχει ξεκινήσει.

Έχει δημοσιευθεί ο νόμος για την εκλογική διαδικασία, έχει προσδιορισθεί η ημερομηνία διεξαγωγής των εκλογών και είναι η 8η Οκτωβρίου του 2023.

Σας καλωσορίζω λοιπόν στην σημερινή μας συνάντηση, για να σας ενημερώσω ότι θα είμαι υποψήφιος δήμαρχος για τον Δήμο Φλώρινας στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.

Αυτή τη στιγμή φυσικά θα με ρωτούσατε γιατί;

Πρέπει να ομολογήσω ότι έχω απογοητευτεί από την σημερινή δημοτική αρχή.

Γιατί αφήσαμε έναν σορό μελέτες και ενταγμένα έργα σε διάφορα προγράμματα, τα οποία δυστυχώς τα έχασε. Όμως για όλα αυτά θα αναφερθούμε σε άλλη συνέντευξη.

Σήμερα θα αναφερθούμε στα άδεια ταμεία που έλεγαν ότι παραλάβανε, στην τηλεθέρμανση και το φυσικό αέριο.

O δήμαρχος είναι πολιτικός ψεύτης.

Στη συνέντευξη που έδωσε στις 30 Δεκεμβρίου του 2022 όπως δημοσιεύεται με το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο δήμος, λέει (.. η οικονομική κατάσταση του δήμου την 1/9/2019, που αναλάβαμε την διοίκηση, ήταν ζοφερή και αναγνωρισμένη από όλους μέσα στο δημοτικό συμβούλιο. Υπήρχαν χρέη εκατομμυρίων και κατασχεμένοι λογαριασμοί του δήμου ..)

Στη συνέντευξη που έδωσε στις 16 Φεβρουαρίου του 2021 όπως δημοσιεύεται με το δελτίο τύπου που εξέδωσε ο δήμος, λέει: (…
Τα υπόλοιπα σε προμηθευτές, αυτά που χρωστούσε ο δήμος 31/8/2019 που αναλάβαμε τη διοίκηση ήταν 2.036.000 ευρώ περίπου και στις 31/12/2020 ήταν 693.202 ευρώ.
Τα υπόλοιπα των δικαστικών αγωγών στις 31/8/2019 ήταν 2.982.000 ευρώ και στις 31/12/2020 ήταν 1.600.000 ευρώ. …)

Αναρωτιέμαι.

Πόσα ψέματα μπορεί να πει κάποιος;

Μας περνά όλους για βλάκες, αστοιχείωτους ή χαζούς;

Ας δεχθούμε ότι τα χρέη είναι αυτά που αναφέρει ο δήμαρχος.

Δηλαδή

2.036.000 + 2.982.000 = 5.018.000 ευρώ.

Εμείς του αφήσαμε ταμείο, δηλαδή μετρητά στις τράπεζες  7.105.729,84 ευρώ. Το οποίο φαίνεται στο ταμείο που παραδίδει ο ταμίας του δήμου στον Δήμαρχο κάθε μήνα, για να έχει πλήρη εικόνα ο Δήμαρχος της οικονομικής κατάστασης του δήμου.

Και σας παραθέτω αντίγραφο του ταμία του δήμου στις 31- Μαΐου – 2019 όταν παραιτήθηκα από Δήμαρχος. Και δεν μπορεί να πει κανένας ότι τα χρήματα αυτά ξοδεύτηκαν τους υπόλοιπους 3 μήνες, γιατί ξέρεται πολύ καλά ότι την περίοδο των εκλογών και μέχρι την ανάληψη της νέα διοίκησης δεν επιτρέπεται καμία ενέργεια.

Άρα αγαπητοί μου συμπολίτες πόσο ζοφερή ήταν η κατάσταση που ανέλαβε ο κ. Γιαννάκης Βασίλειος σαν δήμαρχος; Και πόση αλήθεια λέει.

Όπως βλέπεται όμως παρακάτω μιλούν τα στοιχεία και οι αριθμοί.




Αλλά ούτε αυτή είναι η αλήθεια.

Η αλήθεια έχει ως εξής.

Με την δημιουργία του Καλλικράτη το 2010, η κυβέρνηση παρακρατούσε από τους Κ.Α.Π. ( κεντρικοί αυτοτελείς πόροι ) των δήμων, περίπου το 60% με 70% . Δηλαδή οι Καλλικρατικοί δήμοι έπαιρναν πολύ λιγότερα χρήματα από του Καποδιστριακούς που διαδέχθηκαν.

Όμως μία, δύο ή τρεις φορές τον χρόνο, έβγαινε υπουργική απόφαση που καλούσε τους δήμους εντός μιας μικρής προθεσμίας, αν έχουν ληξιπρόθεσμες βεβαιωμένες οφειλές προς τρίτους ή από δικαστικές αποφάσεις που είχαν κερδίσει ιδιώτες γιατί τους χρωστούσε ο δήμος, να αποστείλουν οι οικονομικές υπηρεσίες των δήμων τα απαραίτητα δικαιολογητικά και το υπουργείο πλήρωνε όλες αυτές τις οφειλές από τα παρακρατηθέντα.

Άρα εν κατακλείδι όχι δεν αφήσαμε χρέη στον δήμο, αλλά αφήσαμε και  7.105.729,84  ευρώ. Μετρητά στην τράπεζα.

Αυτά για την αποκατάσταση της αλήθειας. Και να πάψουν οι ψεύτες να πιπιλίζουν την καραμέλα ότι αφήσαμε χρέη και άδεια ταμεία.

Επίσης ο δήμαρχος αναφέρθηκε σε κατασχέσεις των λογαριασμών του δήμου.

Ποιοι ήταν οι κατασχεμένοι λογαριασμοί του δήμου ;

Γιατί δεν αναφέρει ποσά και ονόματα ο δήμαρχος;

Μήπως τα ποσά ήταν ασήμαντα;

Μήπως αναφέρεται σε αναγκαστικές κατασχέσεις εις χείρας τρίτου; Δηλαδή αν ένας δημότης έχει να λαμβάνει χρήματα από τον δήμο αλλά συγχρόνως χρωστάει χρήματα σε άλλον δημότη, τότε ο τελευταίος μπορεί να κάνει κατάσχεση στον δήμο για να εισπράξει την απαίτηση από τον δήμο, πριν πληρωθεί ο δικαιούχος.

Τέτοια κατάσχεση υπάρχει στον προϋπολογισμό του 2020 στον κωδικό 00-8242.024 με ποσό 1.100 ευρώ.

Η μόνη κατάσχεση που θα μπορούσε να κάνει κάποιος, είναι από ιδιώτη, αν έχει δικαιωθεί δικαστικά και δεν τον πληρώνει η οικονομική υπηρεσία του δήμου.

Αλλά έστω και έτσι ας αναφέρει ποσά και ονόματα και όχι αερολογίες.

Μήπως μπερδεύτηκε ο κ. δήμαρχος, και είχε στο μυαλό του τις κατασχέσεις που έκανε αυτός σε επιχειρηματίες του δήμου μας, δεσμεύοντας για μικροποσά τους λογαριασμούς τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στις τρέχουσες υποχρεώσεις τους; Ενώ θα μπορούσε να τους κάνει ρύθμιση ώστε να μην έχουν προβλήματα οι επιχειρηματίες.

Μήπως και εδώ δεν λέει την αλήθεια;

Μετά από ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, βρισκόμαστε και πάλι μαζί, για να συζητήσουμε τα σοβαρά θέματα του δήμου μας, που απασχολούν  όλους εμάς αλλά και όλους τους συνδημότες μας.

Επειδή τα προβλήματα του δήμου μας είναι αρκετά, η ανυπαρξία της σημερινής δημοτικής αρχής είναι τεράστια, όπως είπε και ο κύριος Παπαγρηγορίου Γεώργιος (δημοτικός σύμβουλος ), αναφερόμενος προς τον δήμαρχο σε ένα δημοτικό συμβούλιο, (κύριε δήμαρχε δεν κόψατε ούτε μια κορδέλα), εννοώντας ότι δεν εκτελέσθηκε κανένα έργο αυτά τα τέσσερα χρόνια.

παρά μόνο οι ασφαλτοστρώσεις που είχαν γίνει από την δική μας θητεία, για να ολοκληρωθεί η τηλεθέρμανση και να στρωθούν οι δρόμοι με καινούργια άσφαλτο, οι δρόμοι της Φλώρινας και πολλοί κοινοτικοί δρόμοι μέσα στα χωριά μας.

Όμως ο δήμαρχος τι έκανε; Έκανε ασφαλτοστρώσεις και τώρα ξανασκάβει τους δρόμους. Και αυτό γιατί; Γιατί δεν έχει τεχνικές γνώσεις αλλά ούτε και σωστούς συμβούλους. Αλλά από αυτά που ακούγονται στα πεζοδρόμια, ο κόσμος έχει μπερδευτεί και δεν ξέρει τελικά ποιος είναι δήμαρχος στον δήμο Φλώρινας.

Δεν θα σας κουράσω, ώστε σε μια συνάντηση να σας απορυθμίσω, τις έτοιμες μελέτες που αφήσαμε στον δήμο αλλά και τα ενταγμένα έργα σε διάφορα εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα τα οποία έχασε η σημερινή δημοτική αρχή.

Θα προσπαθήσω να κάνουμε περισσότερες συναντήσεις, για να μπορέσουμε και να πούμε όλοι τις απόψεις μας και να κάνουμε ουσιαστική συζήτηση για να έχουμε και καλύτερα αποτελέσματα.

Σε αυτό το σημείο θέλω να αναφερθώ στην τηλεθέρμανση και το φυσικό αέριο.

Μέχρι το 2019 η εισαγγελία της Φλώρινας χωρίς κάτι σημαντικό να αναφέρεται από την αντιπολίτευση, ή από τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, ή από ανώνυμες καταγγελίες, ξεκινούσε προκαταρκτικές εις βάρος μου και εις βάρος των συμβούλων που ήσαν με εμένα. Χωρίς βέβαια να υπάρξει κάποια τιμωρία. Περιττό να σας πω ότι πρέπει να έχω κληθεί περισσότερες από 50 φορές. Φαίνεται ή μου έχουν ιδιαίτερη αγάπη ή είμαι στοχοποιημένος. Ενώ για την τηλεθέρμανση σήμερα που την σταμάτησε ο δήμαρχος, έχουν γραφεί τόσα, αλλά δεν κουνιέται φύλο. Ενώ σε εμένα μου είχαν κάνει προκαταρκτική γιατί έκανα διεθνή διαγωνισμό για να κάνω την τηλεθέρμανση.

Έπειτα από πολύ δουλειά αλλά και με μεγάλο ενδιαφέρον από όλους τους δημάρχους του δήμου Φλώρινας, ξεκίνησε η κατασκευή του έργου της τηλεθέρμανσης.

Το έργο στην δικιά μου θητεία με μελέτη που είχε ετοιμάσει ο προηγούμενος δήμαρχος από εμένα, ο κ. Στέφανος Παπαναστασίου, εντάχθηκε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα, με επιχορήγηση 69,9% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, 10,54% από το Ελληνικό Δημόσιο και 19,56% από την Δ.Υ.Α.Φ..

Έγινε διεθνής διαγωνισμός και το έργο το πήρε η κοινοπραξία <<ΤΟΞΟΤΗΣ ΑΕ>> και <<ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΣΕΥΩΝ ΑΕ>> του κ. Καλογρίτσα. Αδυνατούσε η εταιρία να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς και επειδή ήταν ασυνεπής με τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής, κηρύχτηκε έκπτωτη, και ανέλαβε η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.

Η πρώτη εταιρία κατασκεύασε τον διπλό κεντρικό αγωγό μεταφοράς υπέρθερμου ατμού από το εργοστάσιο της Μελίτης έως τον βιολογικό καθαρισμό της ΔΕΥΑΦ στην Φλώρινα, μήκους 15 περίπου χιλιομέτρων.

Υπολείπεται για να ολοκληρωθεί ένα μικρό κομμάτι μήκους 500 μέτρων περίπου στην Διασταύρωση Μελίτης.

Επίσης ολοκληρώθηκε το κτήριο διοίκησης το αντλιοστάσιο και το λεβητοστάσιο της τηλεθέρμανσης δίπλα από τον βιολογικό καθαρισμό της ΔΕΥΑΦ στην Φλώρινα. 15


Μόλις ανέλαβε το έργο η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, προμηθεύτηκε τους σωλήνες και όλα τα ειδικά τεμάχια για να κατασκευάσει το εσωτερικό δίκτυο της πόλης. Αυτό έγινε την άνοιξη του 2019. τα υλικά αυτά είναι αποθηκευμένα σε ένα χωράφι στο Αρμενοχώρι.




Αν ο κ. δήμαρχος είχε επιτρέψει στον ΑΚΤΩΡΑ να προχωρήσει τις εργασίες μόλις ανέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2019, η τηλεθέρμανση στην Φλώρινα θα λειτουργούσε τον χειμώνα του 2020.

Αντί όμως να προχωρήσει το έργο, ο δήμαρχος που ήταν και πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Φ. συγκάλεσε διοικητικό συμβούλιο και σταμάτησε το έργο της τηλεθέρμανσης.

Η απόφαση αυτή πήρε αριθ. ΠΡΑΚΤΙΚΟ 14 της 22ης - 09 – 2020.

Με μεγάλη μου έκπληξη είδα ότι το αποδέχθηκαν οι δημότες του δήμου Φλώρινας διότι κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε. Ακόμη και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης σιώπησαν.

Απορώ δεν κατάλαβε κανείς ότι αυτό ήταν ένα σημαντικό έργο για την Φλώρινα, γιατί θα έκαμνε οικονομία πάνω από 60% στην τσέπη των Φλωρινιωτών για να θερμανθούν τους χειμερινούς μήνες. Αλλά το σημαντικότερο ήταν ότι θα είχαμε 80% μείωση των ατμοσφαιρικών ρίπων, που είναι σημαντικό για την υγεία μας. Επιτέλους θα περιορίζαμε κατά ένα ποσοστό τους θανάτους από καρκίνο.

Παρακάτω σας παρουσιάζω την απόφαση της ΔΕΥΑΦ.







Επίσης ο κ. δήμαρχος Βασίλειος Γιαννάκης σαν πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Φ. συγκάλεσε διοικητικό συμβούλιο και σταμάτησε και το έργο της τηλεθέρμανσης Μελίτης, που είχε ενταχθεί και αυτό σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα.

Η απόφαση αυτή πήρε αριθ. ΠΡΑΚΤΙΚΟ 05 της 17ης - 03 – 2020.

και την απόφαση με αριθ. ΠΡΑΚΤΙΚΟ 18 της 20ης - 10 – 2022 που ενημερώνεται το σώμα ότι η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΣΠΑ απεντάσει την τηλεθέρμανση Μελίτης.

Ούτε και εδώ δυστυχώς δεν υπήρξε καμία διαμαρτυρία από τους κατοίκους της Μελίτης.

Και μάλιστα αν θυμηθούμε κατά την διάρκεια της θητείας που διετέλεσα δήμαρχος, στις συγκεντρώσεις που κάμναμε στην κοινότητα Μελίτης για το θέμα της τηλεθέρμανσης, γινόταν ο κακός χαμός. Ένας από τους πρωτοστάτες ήταν δυστυχώς ο σημερινός αντιδήμαρχος κ. Αντωνιάδης, που κατάγεται από την Μελίτη και εκλέγεται στην Μελίτη, σήμερα δεν λέει κουβέντα, ίσως η αντιμισθία του αντιδημάρχου έχει μεγαλύτερη αξία από το συμφέρον των κατοίκων της Μελίτης.

Παρακάτω σας παρουσιάζω την απόφαση της ΔΕΥΑΦ.








Σε αυτό το σημείο μπορούμε να συζητήσουμε για την πραγματική αιτία που φτάσαμε σε αυτό το σημείο.

Τον Σεπτέμβριο του 2020, σε συνέντευξή του στο WEST CHANEL  ο βουλευτής κ. Γιάννης Αντωνιάδης λέει: (… εδώ και τρείς τέσσερεις μήνες ασχολούμαστε με το συγκεκριμένο θέμα με συσκέψεις επί συσκέψεων για το αν συμφέρει τους πολίτες της Φλώρινας, να συνεχιστεί να ολοκληρωθεί η τηλεθέρμανση και να λειτουργήσει έστω και με φυσικό αέριο ….ή εάν θα συνέφερε να κάνουμε απ’ ευθείας φυσικό αέριο …η μελέτη η οποία είναι από το υπουργείο …….μας δίνει αποτελέσματα, ότι απ’ ευθείας το φυσικό αέριο θα έχει, 30% θα είναι ποιο φθηνό από την τηλεθέρμανση με φυσικό αέριο, για αυτό το λόγο λοιπόν το υπουργείο και όλοι εμείς συναινέσαμε στο να σταματήσει η τηλεθέρμανση και να πάμε απ’ ευθείας σε φυσικό αέριο …).

(… ο ανάδοχος προβλέπεται από την σύμβαση ότι σε περίπτωση ματαίωσης του έργου υπαιτιότητα τρίτων και όχι του ίδιου, παίρνει ένα ποσοστό, θα πάρει γύρω τέσσερα, πέντε εκατομμύρια, αποζημίωση χωρίς να κάνει τίποτα, οπότε … τον συμφέρει και περισσότερο, πέντε εκατομμύρια αυτός δεν θα έβγαζε κέρδος αν έκαμνε όλο το έργο. Άρα λοιπόν δεν έχει κανένα πρόβλημα τα παίρνει και φεύγει ….)

Ο κ. δήμαρχος το διάστημα εκείνο ισχυριζόταν ότι δεν γνωρίζει τίποτα, αλλά στις 22-9-2020 είχε πάρει απόφαση με το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΦ να σταματήσει η τηλεθέρμανση. Είδαμε προηγουμένως την απόφαση αυτή με ΠΡΑΚΤΙΚΟ 14 της 22ης - 09 – 2020.

Η αιτιολογία ότι θα σταματούσε την λειτουργία το 2023 ο ΑΗΣ ΜΕΛΙΤΗΣ δεν ευσταθεί.

Για όσους δεν γνωρίζουν, η τηλεθέρμανση Φλώρινας είχε λεβητοστάσιο που θα λειτουργούσε με πετρέλαιο η με αέριο.

Θα μπορούσε φυσικά να γίνει και μία μονάδα βιομάζας για να παρέχει θερμική ενέργεια αν συνέφερε περισσότερο.

Στο Αμύνταιο οι μονάδες  έκλεισαν και δεν λειτουργούν, η τηλεθέρμανση Αμυνταίου δεν σταμάτησε να λειτουργεί, γιατί κατασκεύασαν μια μικρή μονάδα βιομάζας και δεν έχουν κανένα πρόβλημα. Μάλιστα και βραβεύτηκαν για την μονάδα βιομάζας.

Ο υπουργός κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, για το θέμα της τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας , κατάφερε με νόμο να πληρώνονται από το ταμείο δίκαιης μετάβασης, τα έξοδα λειτουργίας της τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας

Ο νόμος είναι: ΝΟΜΟΣ 4951/2022

Άρθρο 124

Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης Τροποποίηση άρθρου 61 του ν. 4839/2021

βγ) τα ποσά που αφορούν στο κόστος λειτουργίας τηλεθέρμανσης του Δήμου Εορδαίας της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, μέχρι τη σύνδεση της τηλεθέρμανσης του Δήμου με την υπό κατασκευή μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας «ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ V»,

Στην Φλώρινα τι κατάφερε η σημερινή δημοτική αρχή με δήμαρχο τον κ. Γιαννάκη Βασίλειο;

Ένα μεγάλο τίποτα.

Σε αυτό το σημείο ας δούμε ποιος ωφελείται και ποιος ζημιώνει από την διακοπή της τηλεθέρμανσης.

σίγουρα ωφελείται η ΔΕΔΑ, η οποία δυνάμει του ν.4643/2019, αποτελεί σήμερα θυγατρική εταιρεία της νεοσυσταθείσας ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Α.Ε..η οποία είναι κερδοσκοπική ανώνυμη εταιρία. Ενδιαφέρεται για το συμφέρον της.

Και ωφελείται σημαντικά αφού προφανώς κατάφερε με οποιονδήποτε τρόπο να πείσει τον δήμαρχο να σταματήσει την τηλεθέρμανση. Γιατί φανταστείτε αν είχε συμφέρουσα τιμή το φυσικό αέριο, θα συνδέονταν περίπου 2.500 νοικοκυριά. Ένα μεγάλο έσοδο για την εταιρία. Αν δεν καταργούσαν την τηλεθέρμανση οι συνδέσεις με το φυσικό αέριο θα ήταν ελάχιστες.

Ποιός χάνει.

Σίγουρα η ΔΕΥΑΦ η οποία είναι κοινωφελής επιχείρηση, γιατί θα είχε ένα έσοδο επιπλέον με την τηλεθέρμανση.

Οι δημότες του δήμου Φλώρινας γιατί α) θα είχαν φθηνή θέρμανση, β) καθαρή ατμόσφαιρα, γ) θέσεις εργασίας για τα παιδιά τους και δεν θα είχαν χάσει τα χρήματα που είδη δαπανήθηκαν μέχρι σήμερα για την κατασκευή της τηλεθέρμανσης.

Φυσικά το φυσικό αέριο δεν δημιουργεί τόσες θέσεις όπως η τηλεθέρμανση, αλλά ούτε και μειώνει τους ρύπους τις ατμόσφαιρας αφού είναι ορυκτό υλικό και οι λέβητες πετρελαίου θα αντικατασταθούν με λέβητες αερίου.

Το κόστος των εργασιών της τηλεθέρμανσης μέχρι σήμερα, Κυμαίνεται περίπου στα 17.500.000 ευρώ. Εκ των οποίων περίπου τα 3.500.000 ευρώ είναι της ΔΕΥΑΦ.

Για αυτά τα χρήματα που δαπανήθηκαν και δεν μπορούν να ανακτηθούν δεν φέρει κανείς ευθύνη;

Με τα 3.500.000 ευρώ η ΔΕΥΑΦ θα μπορούσε να μειώσει περαιτέρω τους λογαριασμούς του νερού, ή να κάνει άλλες επενδύσεις.

Για αυτό δεν έχει κανείς ευθύνη;

Ελεγκτικοί μηχανισμοί δεν υπάρχουν;

Μήπως πρέπει να παρέμβει ο εισαγγελέας;  Όπως παρενέβη για την δημοπράτηση και την πορεία του έργου;

Σε αυτό το σημείο θέλω να σας ευχαριστήσω για την παρουσία σας.

Σύντομα θα είμαστε και πάλι μαζί για να συζητήσουμε και να αναπτύξουμε και άλλα θέματα τοπικού ενδιαφέροντος.