Είναι δεδομένο ότι όλα τα παιδιά κάνουν λάθη και δίνουν
αφορμές για να τα επαναφέρετε στην τάξη. Το θέμα είναι να γίνει με τρόπους που
θα πάρουν το σωστό μήνυμα από εσάς και όχι απλά να γεμίσουν ενοχές:
Μην το μαλώνετε και μην το βάζετε τιμωρία για το παραμικρό. Αυτές είναι οι εύκολες λύσεις και ιδιαίτερα η δεύτερη είναι και άκρως αντιπαιδαγωγική. Εσείς όμως θέλετε να μάθει μέσα από τα λάθη του και όχι απλά να βολέψετε όπως-όπως τη στιγμή.
Αποφύγετε να πείτε στο παιδί βαριές κουβέντες που θα το
πληγώσουν, θα το κάνουν να πιστέψει ότι δεν το αγαπάτε πολύ και θα κλονίσουν
την αυτοπεποίθησή του.
Μην αφήσετε να εννοηθεί ότι σας στενοχώρησε ή πρόδωσε την
εμπιστοσύνη σας, αλλά ότι τέτοιες συμπεριφορές, για παράδειγμα, δεν αρμόζουν σε
παιδί της ηλικίας του. Το ζητούμενο, είπαμε και πάλι, είναι να μην
επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη και όχι να νιώσει σα να δίνει κάποιου είδους τεστ με
εσάς κριτή.
Δεν είναι καλό να στέκεστε μόνο στα αρνητικά μιας
συμπεριφοράς του παιδιού. Αναγνωρίστε την καλή προσπάθεια (αν όντως έχει γίνει)
και γενικά δώστε μια πιο θετική νότα στο γεγονός.
Αναρωτηθείτε μήπως οι δικές σας απαιτήσεις από το παιδί ή του
ίδιου προς τον εαυτό του είναι υπερβολικές και όταν θεωρεί ότι δε στέκεται στο
ύψος των περιστάσεων, νιώθει ενοχές.
Δώστε το ελεύθερο στο μικρό σας να μοιράζεται μαζί σας
σκέψεις και προβληματισμούς για να το βοηθάτε με την εμπειρία σας να βρίσκει
απαντήσεις και λύσεις. Κάπως έτσι θα γλιτώσει από κάποια λάθη, τα οποία με τη
σειρά τους μπορεί να έχουν ως συνέπεια τις ενοχές.
Τέλος, θα πρέπει να το βοηθήσετε να βλέπει γενικά τα πράγματα
στη σωστή τους βάση και να μην αγχώνεται παραπάνω από όσο πρέπει σε οτιδήποτε
μπορεί να διορθωθεί.
Πηγή: mother.gr