Πόσες φορές δεν σας έχει τύχει ενώ
ψωνίζετε στο σούπερ μάρκετ, να μιλάτε στο τηλέφωνο, να προσπαθείτε να
κατεβάσετε ένα email ή να βρείτε κάποια πληροφορία στο Διαδίκτυο; Τα οφέλη της
τεχνολογίας είναι σίγουρα πολλά, το multi-tasking μέσα στο σούπερ μάρκετ όμως,
ίσως να μην σας οδηγεί σε σωστές διατροφικές επιλογές, σημειώνουν οι ειδικοί.
Στη μελέτη με τίτλο "Πότε και πώς το Multitasking επηρεάζει τις αποφάσεις
των καταναλωτών", οι καθηγητές A. Selin Atalay από τη Σχολή Οικονομικών
και Management του Πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης και H. Onur Bodur από το
Πανεπιστήμιο Concordia, εξερεύνησαν πώς το multi-tasking επηρεάζει την
ικανότητα του καταναλωτή να ολοκληρώσει τα ψώνια του.
Στους συμμετέχοντες ζητήθηκε να αγοράσουν σνακ χαμηλά σε θερμίδες για μία συνάντηση και να φανταστούν ότι και αυτοί και οι φίλοι τους ήταν σε δίαιτα και δεν ήθελαν να καταναλώσουν περισσότερες από 500 θερμίδες ημερησίως σε σνακ. Κι ότι επιπλέον, δεν έπρεπε να ξοδέψουν πολλά. Ταυτόχρονα, τους ζητήθηκε να ακούνε ένα ηχογραφημένο μήνυμα από κάποιον φίλο, όσο θα έκαναν τα ψώνια τους.
Οι συγγραφείς διαπίστωσαν ότι για να προβούν στις συγκεκριμένες αγορές, οι συμμετέχοντες έπρεπε να επιστρατεύσουν περισσότερους γνωστικούς πόρους, όσο το αυτί τους ήταν απασχολημένο. Και ότι τελικά έκαναν και περισσότερο χρόνο και περισσότερα λάθη στην επιλογή τους, με αποτέλεσμα να ξεπεράσουν τον συνολικό αριθμό θερμίδων από εκείνον που τους είχε αρχικά οριστεί.
ΠΗΓΗ: stogiatro.gr