Κινητήρας στο κέντρο,
σφηνοειδείς σχεδίαση από τον Gandini, ακόμα και αναδιπλούμενα φωτιστικά σώματα.
To Fiat X1/9,
που φέτος κλείνει 50 χρόνια από την παρουσίαση του, είχε τη στόφα ενός
“supercar”, αλλά και διεθνή καριέρα, παρά την ταπεινή καταγωγή του.
Ο εγκάρσια τοποθετημένος τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.290κ.εκ., απόδοσης 75 ίππων, προερχόταν από το 128, όμως οι μηχανικοί στο Χ1/9 τον τοποθέτησαν στο κέντρο του οχήματος. Αυτή η επιλογή εκτός από την καλύτερη κατανομή βάρους και την πιο σπορ αίσθηση, επέτρεπε τη διατήρηση του πολύ χαμηλού μπροστά μέρους, το οποίο δεν φιλοξενούσε σε επίπεδο μηχανικών μερών παρά μόνο το ψυγείο.
Τα
αναδιπλούμενα φωτιστικά σώματα ήρθαν να ολοκληρώσουν την σπορ, αλλά και λιτή
εικόνα. Ανάμεσα στον κινητήρα και στην αυστηρά διθέσια καμπίνα των επιβατών, οι
μηχανικοί βρήκαν χώρο για το ρεζερβουάρ βενζίνης των 48 λίτρων ολοκληρώνοντας
τη συγκέντρωση του βάρους στο κέντρο του οχήματος. Σε συνδυασμό με την
ανεξάρτητη ανάρτηση και το σύστημα πέδησης με δίσκους σε όλους τους τροχούς
δίκαια το Χ1/9 προσδιορίζεται ως ένα αυθεντικό σπορ μοντέλο.
Ένα από τα
ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Χ1/9 αποτελούσε και η αποσπώμενη οροφή που
μετέτρεπε το μοντέλο από coupe σε targa. Ο Gandini φρόντισε να υπάρχει αρκετός
ελεύθερος χώρος κάτω από το καπό για την τοποθέτηση της οροφής, ενώ πίσω από
τον κινητήρα υπήρχε ένας μικρός χώρος αποσκευών.
www.newsit.gr