Αλλάζουν όλα
στα πνευματικά δικαιώματα μουσικής όσο αφορά την κοστολόγηση, την ενημέρωση
αλλά και την είσπραξη από τους χρήστες μουσικής.
Ο κάθε
οργανισμός συλλογικής διαχείρισης έχει υιοθετήσει διαφορετική μέθοδο
εισπραξιμότητας των οφειλών.
Συγκεκριμένα η ΕΔΕΜ ως κυρίαρχος εκπρόσωπος του ελληνικού ρεπερτορίου παραδοσιακά στηρίζεται στους κατά τόπους αντιπροσώπους της, φιλτράροντας και επιλέγοντας από αυτούς, τους ανθρώπους που έδειξαν μια συνέπεια στα δύσκολα χρόνια των πνευματικών δικαιωμάτων και στήριξαν με τον δικό τους τρόπο τους Έλληνες δημιουργούς και επιχειρηματίες. Παρά του ότι υπήρξε πρόταση συνεργασίας με μεγάλη εισπρακτική εταιρεία, η ΕΔΕΜ επέλεξε να συνεχίσει παραδοσιακά, ευελπιστώντας στην διατήρηση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους χρήστες μέσω των ανθρώπων της και όχι σε μια απρόσωπη είσπραξη η οποία φέρνει στο μυαλό του κάθε Έλληνα μεθόδους που παραπέμπουν αλλού.
Αντίθετα η
Αυτοδιαχείριση επέλεξε να συνεχίσει διαφορετικά. Η πρόσφατη επικύρωση της
συνεργασίας της με μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες είσπραξης οφειλών και με
χιλιάδες αγωγές, δείχνει αποφασισμένη να «ρεφάρει» εν όψει δικαστηρίων
προσπαθώντας να αυξήσει τον τζίρο της.
Αυτό
απαιτείται αν το καλοσκεφτούμε, διότι από τη μια πρέπει να πληρώσει 19% στην
εισπρακτική από τα καθαρά εισπραχθέντα δικαιώματα τη στιγμή που το
διαχειριστικό κόστος βάσει νομοθεσίας πρέπει να μην υπερβαίνει το 22% και από
την άλλη υποβαθμίζει τον ρόλο του αντιπροσώπου, μειώνοντας τα ποσοστά του, αφού
δε μπορεί να βγει η πράξη με μολύβι και χαρτί, σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα.
Και το κακό είναι αυξάνει το εργατικό
της δυναμικό γιατί όποιος δεν αποδίδει στην ΕΔΕΜ βρίσκει προσωρινό καταφύγιο
στην Αυτοδιαχείριση! (;;;)
Το μόνο
σίγουρο Είναι πως θα φανεί ποια τάση θα επικρατήσει στην αγορά και ποια από τις
παραπάνω μεθόδους θα στηρίξουν οι επαγγελματίες της αγοράς.
Ας ευχηθούμε
να είναι μια καλή σεζόν για τον τουρισμό και γενικά μια καλή χρονιά για ολους
τους επιχειρηματίες και να ανταπεξέλθουν στις όποιες απαιτήσεις των οργανισμών.
Άλεξ Κούρτης
Αν σας άρεσε μπορείτε να το μοιραστείτε στα social media
κάνοντας «κλικ» σε ένα από τα εικονίδια (κοινή χρήση) της επιλογής σας