Τρίτη 15 Μαρτίου 2022

Αδιάβαστος ο Υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας και στην ηλεκτροκίνηση

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας είναι λαλίστατη στο να αυτοθαυμάζεται και να παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα για το ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’. Δε λέει όμως κουβέντα για την απορρόφηση του πρώτου κύκλου του Προγράμματος, που είναι στο ναδίρ, για τις ελάχιστες αιτήσεις σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες οχημάτων, πέρα από τα ποδήλατα, και για τα χαμηλά ποσοστά πληρωμών μέχρι σήμερα.

          Στην περίπτωση του αρμόδιου Υπουργού ΠΕΝ η σιωπή είναι ασφαλέστερη. Ο κ. Σκρέκας δε φρόντισε να προφυλάξει τον εαυτό του όταν, στην προσπάθειά του να θριαμβολογήσει για το ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, μίλησε για «ρεκόρ ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2021, με 6.976 οχήματα».

          Ο παραπάνω αριθμός αμφισβητήθηκε αρχικά από τον Σύνδεσμο Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΕΑΕ),  αποκαλύπτοντας ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2021 ανέρχονται μόλις σε 2.154!

          Με τη σειρά του το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για το ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, έρχεται να διαψεύσει πανηγυρικά και να εκθέσει τον κ. Σκρέκα, του οποίου την απάντηση περιμένουμε ακόμα. Από τα μηχανογραφικό αρχείο του Υπουργείου προκύπτει ότι ο αριθμός των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που φαίνεται να ταξινομήθηκαν το 2021 είναι 3.594, ενώ από αυτά 2.675 είναι επιβατικά και τα 128 φορτηγά.

          Τα ποσοτικά στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και μ’ αυτά καταρρέει το αφήγημα του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας για μεγάλη επιτυχία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ακόμα κι αν οι πωλήσεις των 6.976 οχημάτων ίσχυαν στην πραγματικότητα, ένα ελάχιστο μέρος των ευσήμων θα έπρεπε να αποδοθεί στις επιδοτήσεις. Εκτός όμως από τη δεδομένη αποτυχία του Προγράμματος, οι πολύ χαμηλότερες πωλήσεις από αυτές που ανέφερε ο Υπουργός φανερώνουν και την αποτυχία της ΝΔ στο θέμα της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, αφού για την ώρα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απευθύνονται σε πολύ λίγους, υπάρχει σοβαρή έλλειψη υποδομών, ενώ και η διείσδυση στην εφοδιαστική αλυσίδα φαίνεται να είναι πολύ χαμηλή.

          Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι ο αρμόδιος Υπουργός είναι τελείως ανενημέρωτος για ένα τόσο κρίσιμο ποσοτικό στοιχείο, όπως είναι οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Πώς γίνεται να πετύχει ο πρώτος κύκλος του ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’, να σχεδιαστεί σωστά ο δεύτερος και να διαμορφωθεί παράλληλα ένα συνολικό σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, όταν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας αγνοεί τόσο σημαντικά στοιχεία; Πώς μπορούμε επίσης να είμαστε αισιόδοξοι όταν είναι εμφανής η έλλειψη συνεργασίας των δύο αρμόδιων Υπουργείων;

          Η κυβέρνηση δυστυχώς αντιμετωπίζει και την ηλεκτροκίνηση τελειώς επιφανειακά, ενώ για μια ακόμα φορά επικεντρώνεται στην επικοινωνία, χάνοντας την ουσία.

Σωκράτης Φάμελλος, Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας

Πέτη Πέρκα, Αναπληρώτρια Τομεάρχης Περιβάλλοντος & Ενέργειας