Κάποιοι συνηθίζουν να
καυχιούνται για τα κατορθώματά τους, άλλοι να ανεβάζουν αναρτήσεις που
«κραυγάζουν» ότι αποζητούν την προσοχή των άλλων κι άλλοι δε σταματούν να
αναλύουν τις πολιτικές και άλλες πεποιθήσεις τους. Καλώς ορίσατε στον κόσμο του
Facebook, όπου εκατομμύρια χρήστες ανανεώνουν τις αναρτήσεις τους στο
δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε καθημερινή βάση. Τι πιο […]
Κάποιοι συνηθίζουν να καυχιούνται για τα κατορθώματά τους, άλλοι να ανεβάζουν αναρτήσεις που «κραυγάζουν» ότι αποζητούν την προσοχή των άλλων κι άλλοι δε σταματούν να αναλύουν τις πολιτικές και άλλες πεποιθήσεις τους.
Καλώς ορίσατε στον κόσμο του
Facebook, όπου εκατομμύρια χρήστες ανανεώνουν τις αναρτήσεις τους στο
δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης σε καθημερινή βάση.
Τι πιο βαθύ αποκαλύπτουν όμως
οι αναρτήσεις των χρηστών του Facebook;
Σύμφωνα με δημοσίευμα της
ιστοσελίδας Healthista, μια νέα έρευνα αγγλικού πανεπιστημίου έδειξε ότι το
status ενός ατόμου στο Facebook μπορεί να αποκαλύψει πολλά για την
προσωπικότητά του.
Οι αναρτήσεις του καθενός
μπορούν να «κρύβουν» ναρκισσιστές ή νευρωτικούς ανθρώπους και να αποκαλύπτουν
πόση αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση έχουν.
Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται
μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο Μπρουνέλ, οι οποίοι ανέλυσαν 555
διαδικτυακές έρευνες που συμπλήρωσαν οι χρήστες του Facebook.
Οι έρευνες εστίαζαν στα
«πέντε μεγάλα» χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός ατόμου (Big Five):
εξωστρέφεια, ειλικρίνεια, τερπνότητα, νευρωτισμός και ευσυνειδησία, καθώς
επίσης και η αυτοεκτίμηση και ο ναρκισσισμός.
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν,
ότι οι χρήστες έτειναν να ανεβάζουν αναρτήσεις σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της
προσωπικότητάς τους. Ακόμη, βρήκαν ότι όσοι εμφάνιζαν υψηλά ποσοστά
νευρωτισμού, αναζητούσαν την επιβεβαίωση από τους άλλους, την οποία δε
μπορούσαν να πάρουν εκτός διαδικτύου.
Όσα περισσότερα likes και
σχόλια λάμβαναν, τόσο περισσότερο βίωναν τα οφέλη της κοινωνικής ένταξης, ενώ
όσοι δεν λάμβαναν πολλά ή και καθόλου ένιωθαν εξοστρακισμένοι.
Οι εξωστρεφείς, από την άλλη,
εκμεταλλεύονται το Facebook ως ένα εργαλείο για κοινωνικές δεσμεύσεις και για
τη δημιουργία status που αφορούν κοινωνικές δραστηριότητες. Δεν τους
ενδιαφέρουν τόσο τα likes, αλλά υποκινούνται περισσότερο από την αλληλεπίδρασή
τους με άλλους.
«Μπορεί να προκαλεί έκπληξη
το γεγονός ότι τα status στο Facebook μπορεί να αντικατοπτρίζουν τα
χαρακτηριστικά της προσωπικότητας ενός ατόμου. Ωστόσο, είναι σημαντικό να
κατανοήσουμε γιατί οι άνθρωποι γράφουν για συγκεκριμένα ζητήματα στα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook» εξήγησε η Dr. Tara Marshall.
Σε ποια συμπεράσματα
κατέληξαν οι ερευνητές:
Ναρκισσιστές
Ανεβάζουν αναρτήσεις κυρίως
για: τα κατορθώματά τους, τη διατροφή τους και τη σωματική δραστηριότητα.
Αποζητούν την προσοχή κι
επιβεβαίωση από τρίτους, την οποία μετρούν με τα «likes».
Οι αναρτήσεις για τα
κατορθώματά τους λαμβάνουν τα περισσότερα likes, ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους
με αυτόν τον τύπο προσωπικότητας να γράφουν περισσότερο γι’ αυτά, λένε οι
ερευνητές.
Ανοιχτοί, περίεργοι και
δημιουργικοί
Ανεβάζουν αναρτήσεις κυρίως
για: τις πολιτικές τους πεποιθήσεις και διανοητικά/πνευματικά ζητήματα.
Όσοι είναι πολύ ανοιχτοί κι
ειλικρινείς (δημιουργικοί με έντονο το στοιχείο της περιέργειας) ανεβάζουν
αναρτήσεις για τις πολιτικές τους πεποιθήσεις και πνευματικά ζητήματα.
Αναζητούν λιγότερη κοινωνική αλληλεπίδραση και τους ενδιαφέρει περισσότερο να
μοιραστούν πληροφορίες, έχοντας απρόσωπα κίνητρα που ευνοούν την ανταλλαγή
πληροφοριών, για τρέχοντα γεγονότα και έρευνες.
Ευσυνείδητοι
Ανεβάζουν αναρτήσεις κυρίως
για: τις ρομαντικές τους σχέσεις.
Οι ευσυνείδητοι χρήστες δεν ανεβάζουν
πολλές αναρτήσεις συχνά και έχουν μεγαλύτερη συνείδηση για το πώς δέχονται οι
υπόλοιποι το περιεχόμενο που μοιράζονται. Όταν όμως το κάνουν, συνήθως είναι
για τα παιδιά τους.
Χαμηλή αυτοεκτίμηση
Ανεβάζουν αναρτήσεις κυρίως
για: τις ρομαντικές τους σχέσεις.
Οι άνθρωποι με χαμηλό επίπεδο
αυτοεκτίμησης ανεβάζουν συχνά αναρτήσεις για τη σχέση με το/τη σύντροφό τους.
Πιστεύεται ότι τα κίνητρά τους σχετίζονται με την επιθυμία τους να καταστείλουν
τις ανασφάλειές τους και να δείξουν στους άλλους ότι τα πηγαίνουν καλά με τη
σχέση τους. Αυτές οι αναρτήσεις λαμβάνουν τα λιγότερα likes και κάνουν τους
χρήστες να μοιάζουν λιγότερο αρεστοί.
Οι ερευνητές επισημαίνουν,
ότι απαιτείται να γίνουν περαιτέρω μελέτες γύρω από το πώς οι φίλοι στο
Facebook αντιδρούν σε τέτοιου είδους αναρτήσεις, τόσο στην πραγματική, όσο και
στη διαδικτυακή ζωή.
Πηγή: Newsbeast.gr