«Καλλιόπη Βέττα: Η κυβέρνηση
είναι ο χρυσός χορηγός της ιδιωτικής εκπαίδευσης – Ομιλία στην Βουλή για την
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στην
εκπαίδευση και το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας».
Η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. Π.Ε. Κοζάνης κ. Καλλιόπη Βέττα μίλησε στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η κ. Βέττα αναφέρθηκε αρχικά
στις μεγάλες αντιδράσεις της ελληνικής κοινωνίας, έπειτα από την ανακοίνωση των
Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής, οι οποίες θα αφήσουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
πάνω από 20.000 υποψηφίους, σε μια πολύ δύσκολη χρονιά, με πανδημία και δυσχερή
πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση.
Το αποτέλεσμα είναι ότι
μεγάλη μερίδα των υποψηφίων -ανάμεσα στους οποίους είναι χιλιάδες που έγραψαν
υψηλούς βαθμούς, αλλά λόγω της Ε.Β.Ε. δεν θα περάσουν σε σχολές επιλογής τους-
να στραφεί, όπως ήταν εξαρχής στόχος της κυβέρνησης, σε ιδιωτικές δομές.
Η κ. Βέττα ανέφερε: «Ήδη, τα
ιδιωτικά κολέγια διαφημίζουν τα προγράμματά τους για τη νέα χρονιά και θεωρώ,
ότι θα είναι αγνωμοσύνη εκ μέρους τους, να μην μνημονεύουν την Κυβέρνηση ως
χρυσό χορηγό για την οικονομική τους επιτυχία»
Στη συνέχεια, διερωτήθηκε για
την ετοιμότητα του Υπουργείου να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της πανδημίας στη
νέα ακαδημαϊκή χρονιά, δεδομένης της ανεπάρκειας που έδειξε πέρυσι, με το πολύμηνο
κλείσιμο των σχολείων (που ήταν ρεκόρ διεθνώς), τη μη αραίωση των τμημάτων, τις
μάσκες-αερόστατα κλπ.
Έπειτα, αναφέρθηκε στις
διατάξεις του νομοσχεδίου, επικρίνοντας τη γραφειοκρατία και την αυστηρή
ιεραρχία που προβλέπεται στο σχολείο με την αύξηση των δομών, των στελεχών και
των διαδικασιών, όπως και με την παραχώρηση, σε βάρος του Συλλόγου Διδασκόντων,
πολλών αρμοδιοτήτων στον Διευθυντή της σχολικής μονάδας.
Κλείνοντας, αναφέρθηκε στα
άρθρα που αφορούν την αξιολόγηση και προβλέπουν ότι η παράλειψη εκτέλεσης
συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, τόσο με μισθολογικές επιπτώσεις, όσο
και στο επίπεδο της διεκδίκησης θέσεων.
Η κ. Βέττα ανέφερε: «Η
αξιολόγηση, είναι μια εύλογη και θεμιτή διαδικασία που προϋποθέτει, όμως, την
παροχή των κατάλληλων μέσων, όπως και την αποσαφήνιση ενός διάφανου οδικού
χάρτη που θα περιλαμβάνει, πρωτίστως, την επιμόρφωση και τη συμπαράσταση. Και
επ’ ουδενί την τιμωρία, την οποία εσείς, με αυτό το νομοσχέδιο, επιλέγετε.»
Τέλος, αναφέρθηκε στην
προσπάθεια της κυβέρνησης να δημιουργήσει ένα σκληρό ταξικό σχολείο,
αποκλείοντας τη συμμέτοχη και την κοινωνική κινητικότητα: «Σε αυτό το σχολείο,
είμαστε κάθετα αντίθετοι και καλούμε κάθε μαθητή, γονιό και δάσκαλο, κάθε
πολίτη να εντείνει την αποδοκιμασία του, να μετατρέψει την οργή του σε αγώνα,
ώστε σύντομα αυτές οι αναχρονιστικές μεθοδεύσεις να γίνουν παρελθόν»
Παρατίθεται το link της
ομιλίας: