Η επί 29 συναπτά έτη
αρχιφύλακας ενός εκ των αστυνομικών τμημάτων του Σικάγο, Betsy Brantner Smith,
κυκλοφόρησε πρόσφατα βιβλίο-οδηγό στον οποίον συμβουλεύει τις εργαζόμενες
γυναίκες πώς να επιβιώσουν στον ανδροκρατούμενο χώρο εργασίας.
Όπως η ίδια λέει στην εισαγωγή του βιβλίου «μακάρι να ήξερα στα 21 μου, όταν πρωτοέγινα αστυνομικός, πώς να λειτουργώ σε έναν τόσο ανδροκρατούμενο χώρο. Δεν θα προσπαθούσα συνεχώς να γίνω μία από αυτούς –όλα θα ήταν πολύ πιο εύκολα».
Δείτε τις τρεις σπουδαιότερες
συμβουλές που δίνει στις γυναίκες που εργάζονται σε τέτοιους χώρους, σύμφωνα με
τις διαφορές που εμφανίζουν τα δύο φύλα στον χώρο εργασίας τους.
-Σωματικές διαφορές
Οι γυναίκες δεν αποτελούνται
απλά από διαφορετικά «μέρη» σε σχέση με τους άνδρες, αλλά έχουν και πολλές
φυσικές διαφορές, οι οποίες επηρεάζουν, συχνά βελτιώνουν, τον τρόπο με τον
οποίον δουλεύουν. Ενδεικτικά, οι γυναίκες έχουν στα χέρια το 60% της δύναμης
των ανδρών, τα δάκτυλά τους είναι περίπου κατά έναν κόνδυλο πιο κοντά και -αυτό
μάλλον το ξέρατε ήδη- οι γοφοί τους είναι πιο φαρδιοί. Έχουν χαμηλότερο κέντρο
βάρους, καλύτερες αρθρώσεις και ελαστικότητα στη σπονδυλική στήλη, καθώς και
εξαίρετη επιδεξιότητα στα χέρια. Όλες οι αισθήσεις των γυναικών, με εξαίρεση τη
μετωπική όραση, είναι ανώτερες από αυτές των ανδρών. Η καλύτερη όραση της
γυναίκας είναι η περιφερική. Οι γυναίκες ακούν καλύτερα, οι αισθήσεις της αφής
και της όσφρησης είναι πιο ευαίσθητες, ενώ και η αίσθηση της γεύσης είναι πιο
ακριβής.
Η Betsy Brantner Smith γράφει
χαρακτηριστικά «αν εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας να ακούμε πραγματικά, με όλες
μας τις αισθήσεις, θα παρατηρήσουμε μικρές διαφορές στους ανθρώπους που θα μας
βοηθήσουν να αντιλαμβανόμαστε μία κατάσταση με μεγαλύτερη ακρίβεια. Είναι αυτό
που γνωρίζουμε ως «γυναικεία διαίσθηση». Το ότι είμαστε διαφορετικοί δεν
σημαίνει ότι βρισκόμαστε σε μειονεκτική θέση». Το να γνωρίζουν την φυσιολογία
τους μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες (και τους προϊσταμένους τους) να λάβουν
πιο ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με τους μηχανισμούς εργασίας τους, τον
εξοπλισμό του γραφείου τους, ακόμα και με το πληκτρολόγιό τους στον υπολογιστή.
-Επικοινωνιακές διαφορές
Στις γυναίκες αρέσει να
μιλούν. Για την ακρίβεια, η επικοινωνία είναι σημαντικό κομμάτι της
συναισθηματικής τους επιβίωσης. Ένας από τους λόγους για τους οποίους οι
γυναίκες μιλούν είναι για να δεθούν. Οι γυναίκες μιλούν με ρυθμό περίπου 250
λέξεων ανά λεπτό, συγκριτικά με τον μέσο άνδρα που λέει περίπου 125 λέξεις ανά
λεπτό. Οι άνδρες επιστρατεύουν περίπου 7.000 λέξεις καθημερινά για να μιλήσουν
ή να γράψουν, ενώ ο ίδιος αριθμός για τις γυναίκες είναι τριπλάσιος. Οι
γυναίκες έρχονται πολύ πιο συχνά σε οπτική επαφή από τους άνδρες, σταματούν
αυτό που κάνουν για να ακούσουν τους άλλους και συνηθίζουν να περιμένουν να
τελειώσει αυτός που μιλάει, για να συμμετέχουν και εκείνες στη συζήτηση. Οι
γυναίκες, σε γενικές γραμμές, δεν δυσκολεύονται να μοιράζονται προσωπικές
πληροφορίες, ενώ οι άνδρες τείνουν να κρατούν τα πράγματα «αυστηρά
επαγγελματικά» σε ομαδικές συνευρέσεις.
«Κατανοώντας τις παραπάνω
διαφορές θα βοηθήσει αρκετά τις γυναίκες να εργάζονται πιο επιτυχημένα με τους
άνδρες, αλλά και με άλλες γυναίκες», λέει η Brantner Smith και συμβουλεύει.
Αναγνωρίστε ότι σε μία ανδροκρατούμενη περίσταση, όπως ένα επαγγελματικό
μίτινγκ, πρέπει να εκφράζετε σύντομες και εύστοχες δηλώσεις, αν θέλετε να σας
ακούν. Μάθετε πώς να «διακόπτετε» ή να εισέρχεστε τη συζήτηση ευγενικά αλλά
αποφασιστικά αν έχετε κάτι να πείτε και προσπαθήστε να μην τελειώνετε τις
φράσεις με τόνο ερωτηματικό, που εκφράζει αμφιβολία. Περιορίστε την έκταση των
e-mail σας σε δύο σύντομες παραγράφους και αν έχετε περισσότερες πληροφορίες να
μοιραστείτε κάντε το με ένα συνημμένο αρχείο. Κρατήστε τα κουτσομπολιά μακριά
από τον χώρο εργασίας και τις προσωπικές πληροφορίες στο ελάχιστον, μέχρι να
βρεθείτε έξω με φίλους ή στο διάλειμμα από την δουλειά.
-Συγκρουσιακές διαφορές
Οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτες
στον χώρο εργασίες –είναι όμως και απαραίτητες γιατί από αυτές μπορεί να λυθούν
προβλήματα ή να προκύψει κάτι παραγωγικό. Ωστόσο, οι άνδρες διαχειρίζονται τις
συγκρούσεις με διαφορετικό τρόπο απ'ό,τι οι γυναίκες, και οι δεύτερες πρέπει να
γνωρίζουν πώς να μοχλεύουν αυτές τις διαφορές προς όφελός τους. «Ελέγξτε τα
συναισθήματά σας και μην επανέρχεστε σε γεγονότα του παρελθόντος», συμβουλεύει
η Brantner Smith.
Και συνεχίζει «Αντίθετα,
επικοινωνήστε με ευθύτητα: Αναγνωρίστε το πρόβλημα και πείτε 'ωραία, πώς
προχωράμε τώρα παραπέρα;'. Μην εμπλακείτε σε προσωπικές επιθέσεις –κρατήστε τα
πράγματα σε επαγγελματικό επίπεδο. Μην στέλνετε e-mail όταν είστε θυμωμένες και
μην εκφράζετε συναισθήματα στα γραπτά σας κείμενα. Αφήστε τις μνησικακίες. Όταν
μία σύγκρουση τελειώσει δώστε χέρια με τους συναδέλφους, σηκώστε το κεφάλι ψηλά
και επιστρέψτε στη δουλειά. Πιστέψτε στην καταπληκτική δύναμη της συγχώρεσης
και μάθετε να ξεπερνάτε καταστάσεις».
Είτε βρίσκεστε σε ανδροκρατούμενο χώρο εργασίας για έναν μήνα ή για μία
δεκαετία, αναζητήστε και μάθετε από άλλους που όχι μόνο επιβίωσαν αλλά και
ευδοκίμησαν!
Πηγή: Excelle.monster
Αν σας
άρεσε μπορείτε να το μοιραστείτε στα social media κάνοντας «κλικ» σε ένα από τα
εικονίδια (κοινή χρήση) της επιλογής σας