Αγγλικά
και γυμναστική στο Νηπιαγωγείο από την νέα σχολική χρονιά - Αντιδράσεις
από τους εκπαιδευτικούς.
«Πρωταρχικό
μας μέλημα είναι να επενδύσουμε στο διετές υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο με Αγγλικά,
Φυσική Αγωγή και με άλλα μαθήματα να εμπλουτίσουμε το Πρόγραμμα Σπουδών στα
Νηπιαγωγεία, το οποίο δεν έχει αναμορφωθεί από το 2002», ανέφερε χαρακτηριστικά
η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Άμεση
ήταν η αντίδραση των εκπαιδευτικών με την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας
(ΔΟΕ) να κάνει λόγω σχετικά με την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να
εισάγει στα νηπιαγωγεία μαθήματα αγγλικών και φυσικής αγωγής για
κατακερματισμένη γνώση η οποίαθα παραγκωνίζει τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά
χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας.
Η
ΔΟΕ σε ανακοίνωση της αναφέρει «η υπουργός Παιδείας με τις πρόσφατες
δηλώσεις της για την εισαγωγή Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής καθώς και πολλαπλού
βιβλίου στο νηπιαγωγείο, αγνοώντας τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας του
Νηπιαγωγείου, που είναι η γνώση διαμέσου του παιχνιδιού με μεικτές ηλικίες
παιδιών και οργάνωσης της διδασκαλίας σε κέντρα διαφέροντος υπό την μορφή
σχεδίων εργασίας και project, εμφανίζεται πρόθυμη να προωθήσει πρακτικές
κατακερματισμού των μαθημάτων στο Νηπιαγωγείο, θέλοντας να εισάγει ξεχωριστά
μαθήματα. Με τον τρόπο αυτό η ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΣΗ γίνεται κατακερματισμένη γνώση και
παραγκωνίζονται τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας καθώς
και η ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου. Φυσικά, δεν λαμβάνει υπόψη της τις
σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και έρευνες για ολιστική προσέγγιση της
γνώσης και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων, σύμφωνα με τις διεθνείς έρευνες και
διεθνείς οργανισμούς».
Σύμφωνα
με τους εκπαιδευτικούς οι σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες αναφέρουν ότι η
μάθηση τον 21ο αιώνα, σε αυτές τις ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε
προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα.
Είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα, για τα νήπια να μάθουν πώς να μαθαίνουν, χρειάζεται
η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής, κριτικής σκέψης, των κοινωνικών
ικανοτήτων.
ΠΗΓΗ:
newsbomb.gr