Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2019

Συνέντευξη τύπου κ. Αντωνιάδη με θέμα: «Κάθετος άξονας Φλώρινα- Αμύνταιο- Πτολεμαΐδα»

Kαλημέρα σας,
ευχαριστώ για την ανταπόκριση στην πρόσκληση. Το βασικό θέμα της συνέντευξης είναι η κατασκευή του κάθετου άξονα Φλώρινα, Αμύνταιο, Πτολεμαΐδα. Γνωρίζετε ότι πριν από μερικές βδομάδες είχαμε μία συνάντηση με τον υφυπουργό ενέργειας τον κύριο Θωμά και την Τρίτη είχαμε μια συνάντηση με την Εγνατία η οποία έχει αναλάβει την μελέτη του έργου,  παρουσία του κυρίου Καρυπίδη, του κυρίου Κιουρτσή που είναι προϊστάμενος της διαχειριστικής και άλλων στελεχών της διαχειριστικής της Περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας, παρών ήταν ο κύριος Κωνσταντόπουλος ο πρόεδρος και ο κύριος Κουτσούκος ο Διευθύνων Σύμβουλος και βεβαίως στελέχη όπως είναι η κυρία Κουρουμπλή, και άλλα στελέχη της Εγνατίας, είναι οι προϊστάμενοι των μελετών για να δούμε τι ακριβώς γίνεται με το θέμα του δρόμου, που βρίσκεται.
Θέλω να διαβεβαιώσω καταρχάς  τους συμπολίτες μας τους Φλωρινιώτες ότι θα ριχθεί άπλετο φως στο θέμα το συγκεκριμένο. Θα ενημερώνονται κάθε μήνα για την πορεία αυτού του έργου. Είναι ένα προσωπικό στοίχημα, η κατασκευή αυτού του έργου, θα το παρακολουθώ κάθε βδομάδα και κάθε μήνα θα ενημερώνονται και οι συμπολίτες μας για το που βρίσκεται το συγκεκριμένο έργο. Για την αναγκαιότητα του έργου και για την αγωνία που υπάρχει από τους συμπολίτες μας και όλους τους θεσμικούς εκπροσώπους έχει ενημερωθεί η πολιτική ηγεσία  από τον πρωθυπουργό μέχρι και το τελευταίο στέλεχος της ΝΔ και τώρα πρέπει να ενημερώσουμε τους συμπολίτες για το που βρίσκεται αυτή τη στιγμή αυτό το έργο, τι παραλάβαμε και τι πρόκειται να κάνουμε. Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο έργο έχει σπάσει σε 3 κομμάτια. Το ένα κομμάτι είναι Πτολεμαΐδα - Αμύνταιο, το δεύτερο είναι Ξινό-Αμμοχώρι και το τρίτο κομμάτι είναι Αμμοχώρι-Φλώρινα. Για το Αμμοχώρι-Φλώρινα και για το Πτολεμαΐδα -Αμύνταιο, δεν υπάρχει τίποτα, υπάρχουν μόνο οι τίτλοι. Για το κομμάτι Ξινό - Αμμοχώρι, συγκεκριμένα ήμασταν στην πηγή της εταιρίας μελετών που είναι η Εγνατία, υπάρχει η αναγνωριστική μελέτη και τον Μάιο έχει οριστεί ανάδοχος για την οριστική μελέτη οδοποιίας και περιβάλλοντος που είναι τα πιο βασικά κομμάτια αυτής της μελέτης σε κάποιον κύριο Ηλιού. Ο συγκεκριμένος κύριος δεν έχει κάνει τίποτα, σχεδόν τίποτα στην οριστική μελέτη, γιατί συνέπεσε με το πάγωμα που υπήρχε από πλευράς του Υπουργείου Ενέργειας και με τον κύριο Σταθάκη και οπότε δεν έχει σχεδόν τίποτα, είμαστε δηλαδή περίπου στο 25% θα έλεγα εγώ, πολύ απλόχερα, στο 25% των εργασιών που αφορούν μόνο τον άξονα Ξινό - Αμμοχώρι, 25% των εργασιών. Επίσης, λύθηκε και μία άλλη παρανόηση. Ο δρόμος αυτός και η χάραξη περνούσε από τις αποθέσεις μπορώ να πω του ορυχείου όπως υπήρχε πριν την επέκταση που έγινε με τον κύριο Σταθάκη, γιατί θέλω να είμαστε δίκαιοι, δηλαδή από πριν υπήρχε το πρόβλημα, με τον κύριο Σταθάκη. Εμείς νομίζαμε ότι το πρόβλημα υπήρξε όταν ο κύριος Σταθάκης αποφάσισε εν μία νυκτί να αυξήσει τα όρια του ορυχείου. Αυτό είτε τα αύξανε είτε δεν τα αύξανε  ήδη περνούσε στην άκρη του υφιστάμενου ορυχείου. Όφειλε ο κύριος Σταθάκης από πριν να κάνει μια τροπολογία, με την οποία θα επέτρεπε να περάσει αυτός ο δρόμος.
Πού βρισκόμαστε τώρα λοιπόν. Αυτή είναι η αλήθεια. Βρισκόμαστε στο ότι από τη μεριά του Υπουργείου Ενέργειας έχει αναλάβει ο κύριος Θωμάς, να οριστικοποιήσει την τροπολογία, θα συνεννοηθούμε για να μπει σε ένα συναφές νομοσχέδιο και να περάσει και να εγκριθεί, από τη μεριά της Εγνατίας θα καταθέσουν δύο προτάσεις. Η μία θα είναι η υφιστάμενη χάραξη, αυτή που θέλουμε εμείς και η άλλη θα είναι μια άλλη χάραξη για να εγκρίνει τελικά το Υπουργείο Ενέργειας, την χάραξη την οποία θέλουμε και η οποία περνά από τα όρια του ορυχείου. Δε δημιουργεί πρόβλημα  στο ορυχείο, θα την εγκρίνουν λοιπόν αυτοί καλώς εχόντων των πραγμάτων και θα λυθεί το θέμα. Για να υπάρχει και μία τάξη μεγέθους, μετά από πιέσεις γιατί δε δεσμεύονταν να αποφασίσουν, εάν τα πράγματα πάνε όλα καλά και να υπάρχει αυτή η ψηλή επίβλεψη γιατί εγώ υποσχέθηκα στην Εγνατία, ότι θα περνάω κάθε βδομάδα για καφέ, για να βλέπω και την εξέλιξη των εργασιών. Εάν πάνε λοιπόν καλά τα πράγματα, σε 8 μήνες θα έχουμε το τελείωμα της μελέτης. Θα έχουμε δηλαδή τα τεύχη δημοπράτησης. Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η διαδικασία της δημοπράτησης  και ο στόχος μας είναι, το έργο αυτό να περάσει, ως έργο γέφυρα για το 6ο ΕΣΠΑ, το λέω έτσι για να το καταλάβουν. Είμαστε τώρα στο 5ο CEF, που λήγει τέλη του 2023 (31/12/2023). Εμάς μας ενδιαφέρει ως τις 31/12/2023 να έχουμε απορροφήσει από το ήδη δημοπρατημένο έργο του κομματιού Ξινό-Αμμοχώρι, τουλάχιστον 15 εκατομμύρια, για να μπορεί να γίνει έργο γέφυρα. Η εταιρία είπε ότι οι προθεσμίες είναι εφικτές, ότι αν το κυνηγήσουμε μπορεί αυτό να γίνει και άρα ουσιαστικά το χάσιμο το οποίο θα έχουμε, υπάρχει χάσιμο αλλά δε θα είναι τόσο μεγάλο.
Αυτό το οποίο είχαμε ως στοίχημα  είναι να ξεκινήσει το έργο. Το έργο πιστεύω θα ξεκινήσει το 2022, τέλη του 2021 αρχές του 2022 και οπότε μέσα στον επόμενο ένα ή ενάμιση χρόνο να έχει απορροφήσει τα 15 εκατομμύρια για να μπορέσει να γίνει έργο γέφυρα.
Αυτή είναι όλη η αλήθεια για το συγκεκριμένο έργο, θα σας δώσω και δύο ειδήσεις ακόμα. Ήδη έχω μιλήσει με τον Πρύτανη, σας είπα ότι υπάρχουνε 4-5 έργα που για μένα είναι, έργα προτεραιότητας, έργα πνοής και ανήκουν στα δίκαια του Νομού. Έτσι τα έχω ονομάσει και έτσι είναι. Το ένα είναι ο δρόμος. Το δεύτερο είναι το Πανεπιστήμιο. Έχω μιλήσει ήδη με τον Πρύτανη και την επόμενη εβδομάδα, θα γίνει μία σύσκεψη όλων των φορέων, βασικά όλων των Αντιπρυτάνων, του Πρυτάνη και καθηγητών εδώ του Πανεπιστημίου , για να εξετάσουμε διεξοδικά τις ανάγκες των τοπικών πανεπιστημιακών Σχολών. Είτε έχουν σχέση με τα κτιριακά, είτε έχουν σχέση με τους καθηγητές, είτε έχουν σχέση με τα νέα τμήματα, θα βάλουμε τις προτεραιότητες. Δυστυχώς οι ημερομηνίες πιέζουν, δεν έχουμε τις δυνατότητες να κάνουμε όποτε θέλουμε  αυτές τις συσκέψεις, η μόνη ελεύθερη ημερομηνία που έμενε ήταν η Πέμπτη, γιατί Τετάρτη  είναι  η απελευθέρωση του Αμυνταίου και Παρασκευή της Φλώρινας και της Βεύης, οπότε θα γίνει την Πέμπτη, γιατί πρέπει να μπούνε προτεραιότητες για να δω, τι ανάγκες υπάρχουνε σε σχέση με τους καθηγητές, σε σχέση με τα κτιριακά και οτιδήποτε άλλο υπάρχει  για να αρχίσουμε να τα τρέχουμε κάτω με τα Υπουργεία, για αν γίνουν οι σχετικές επαφές και οι δικές μου και οι θεσμικές με τον Πρύτανη, τους Αντιπρυτάνεις, τους Κοσμήτορες και τους Προέδρους και όποιους άλλους χρειαστεί.
Να σας πω επίσης ότι χθες  συναντήθηκε με τον ΥΠΕάρχη των κύριο Μπογιατζίδη Παναγιώτη, συζητήσαμε όλα τα θέματα που απασχολούν τη Φλώρινα, όχι στις λεπτομέρειές τους, αυτό θα γίνει παρουσία και των υπηρεσιακών παραγόντων. Έγινε  
μια πρώτη ανάγνωση θα έλεγα για τις ανάγκες του Νοσοκομείου, του Κέντρου Υγείας Αμυνταίου, του ΚΕΦΙΑΠ και ότι αφορά την υγεία και έχει σχέση με τον ΥΠΕάρχη. Τον κύριο Μπογιατζίδη τον γνωρίζω, είναι ένας εξαιρετικός κύριος και εξαιρετικός τεχνοκράτης, θα έχουμε μια εξαίρετη συνεργασία. Είναι διατεθειμένος να βοηθήσει στην επίλυση όλων των προβλημάτων και πιστεύω ότι και στον τομέα της υγείας, τις όποιες ελλείψεις υπάρχουν, θα τις καλύψουμε και θα πάμε καλά. Δεν θέλω να μπω σε άλλα θέματα. Ευελπιστώ ότι την άλλη εβδομάδα, θα δούμε πότε, θα δώσω μια συνέντευξη  εφ' όλης της ύλης  για τα υπόλοιπα θέματα, αλλά για θέματα όπως είναι το Πανεπιστήμιο, όπως είναι ο κεντρικός άξονας, τα αγροτικά, της ενέργειας και της τηλεθέρμανση Φλώρινας, αυτά είναι θέματα μείζονος σημασίας και δεν θέλω να τα υποβαθμίσω, βάζοντας και όλα τα υπόλοιπα θέματα μέσα. Γι αυτό σήμερα ήταν κεντρικό θέμα ο άξονας, την άλλη θα είναι το Πανεπιστήμιο και θα αναφερθούμε και σε κάποια άλλα θέματα, για να υπάρξει και κάποια άλλη ενημέρωση γιατί όπως ξέρετε ότι με όλους τους Υπουργούς έχουμε επαφές και βέβαια αναγνωρίζουν και οι συμπολίτες ότι, δυστυχώς ένα θέμα δεν τελειώνω με μία επαφή σε έναν Υπουργού. Το έχω πει και για το θέμα του Πρωθυπουργού. Ο Πρωθυπουργός υπάρχει ειλικρινής διάθεση να βοηθήσει την περιοχή όλη, αλλά δεν τελειώνει εκεί το θέμα, δεν εξαντλείται. Θέλει μια συνεχή παρακολούθηση και σε επίπεδο υπουργών και σε επίπεδο τεχνοκρατών και σε επίπεδο υπαλλήλων. Πηγαίνω προσωπικά και βλέπω και τους υπαλλήλους, οι οποίοι έχουν πάρει την αυστηρή εντολή από τους υπουργούς, παρ όλα ταύτα πάω όσο είμαι στη Αθήνα, όποτε έχω κενό, πετάγομαι στα Υπουργεία για να βλέπω ποια είναι η εξέλιξη από πλευράς υπαλλήλων. Την κρίση μπορεί κάποτε να την αντιμετωπίσουμε ως ένα σημείο, διάφορα άλλα θέματα μπορεί να τα αντιμετωπίσουμε ως ένα σημείο, η γραφειοκρατία είναι ένα μεγάλο τέρας, το οποίο αν δεν το αντιμετωπίσουμε  θα μας καταπιεί όλους, είναι  το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας, είτε στη δημόσια διοίκηση, είτε είναι στη Δικαιοσύνη, είτε στα υπόλοιπα  Υπουργεία, που έχουν σχέση με την πραγματοποίηση έργων, η γραφειοκρατία είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα.
Και να σας πω και ένα για να κλείσουμε με αυτό, για να χαλαρώσουμε λίγο τη συνέντευξη, τι συνέβη μέσα στο Υπουργείο Ενέργειας. Έρχονται οι υπεύθυνοι του περιβάλλοντος οι οποίοι λένε το εξής αμίμητο, λένε ότι ο δρόμος ο οποίος περνάει στις άκρες του υφιστάμενου ορυχείου, που εκεί θεωρητικά δεν υπάρχει κάρβουνο, λιγνίτης, γιατί είναι αποθέσεις, μας λέει ότι δεν μπορεί να περάσει από εκεί ο δρόμος πρέπει να  βγει τελείως έξω από τα όρια και αυτά που έχουν κάνει επέκταση, γιατί αυτό είναι ένα εν δυνάμει ορυχείο και δεν πρέπει να το τεμαχίσουμε και να το καταστρέψουμε. Άρα λοιπόν, μέσα από το ορυχείο δεν μπορεί να περάσει, το Υπουργείο και η πολιτική ηγεσία έλεγε ότι ορυχεία δεν πρόκειται να λειτουργήσουν γιατί είναι ρυπογόνα, γιατί δε συμφέρουν, για το γνωστό φαινόμενο του θερμοκηπίου. Και τους ρωτάω για εξηγήστε μας, η πολιτική ηγεσία λέει ότι τα ορυχεία δεν θα λειτουργήσουν, άρα είναι ελεύθερα παραδίδονται στον κόσμο, εσείς μας λέτε ότι αυτό είναι ένα εν δυνάμει ορυχείο, το οποίο μετά από 40 χρόνια, θα εξαντληθούν οι πόροι μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί, άρα δεν πρέπει να το καταστρέψουμε και εμείς πως θα πηγαινοερχόμαστε στην ενδοχώρα; Με ελικόπτερα; Βλέπετε λοιπόν τις αντιφάσεις που υπάρχουν. Ο ένας λέει αυτό, ο άλλος λέει το άλλο και τελικά δόθηκε η λύση με παρέμβαση της πολιτικής ηγεσίας, η οποία είπε ότι ναι θα περάσει από εκεί που θα περάσει ο δρόμος γιατί δε γίνεται διαφορετικά, αλλά σας λέω ότι αν το αφήναμε στους δύο και δεν ήμασταν εκεί παρόντες, αυτό θα μπορούσε να είχε διαιωνιστεί και 10 και 20 και 50 χρόνια εφόσον κανένας δεν θα μπορούσε να το σκαλίσει. Σταματάω εδώ. Είμαι στη διάθεσή σας.