Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Συμβουλές για να αποφύγουμε τις υπερβολικές χρεώσεις στα κινητά

Στην εποχή των smartphones, τα κινητά έχουν γίνει πραγματικά υπερεργαλεία που διευκολύνουν αφάνταστα την καθημερινότητά μας στη δουλειά, τη βόλτα, τα ταξίδια, τη διασκέδαση. Ωστόσο σε κάποιες περιπτώσεις δεν είναι δύσκολο να χάσουμε τον έλεγχο στις χρεώσεις που αφορούν τη χρήση τους. Γι' αυτό και πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί.
Συγκεντρώσαμε λοιπόν μία σειρά από πολύ βασικά tips που θα κάνουν την προσπάθειά μας αυτή ευκολότερη:
1. Όταν αγοράζουμε ένα smartphone φροντίζουμε να μελετήσουμε προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης του εστιάζοντας ιδιαίτερα σε θέματα όπως η δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο διαδίκτυο – καθώς η εκτεταμένη πρόσβαση στο internet μέσω κινητού, είναι μία από τις βασικές πηγές αυξημένων χρεώσεων.
2. Φροντίζουμε να ζητήσουμε από τον πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας που έχουμε επιλέξει, να μας ενημερώνει με sms όταν προσεγγίζουμε το ανώτατο όριο χρόνου ομιλίας ή όγκου δεδομένων που περιλαμβάνεται στο πακέτο που χρησιμοποιούμε. Έτσι θα περιορίσουμε τον κίνδυνο να παρασυρθούμε και να ξεπεράσουμε τη μηνιαία χρήση που μας επιτρέπει το πακέτο μας και να δεχθούμε επιπλέον χρεώσεις.
Κάποιοι πάροχοι προσφέρουν τη δυνατότητα εγκατάστασης στο κινητό μας μίας εφαρμογής μέσω της οποίας μπορούμε να ελέγχουμε μόνοι μας-άμεσα το που βρισκόμαστε κάθε στιγμή σε σχέση με τις παροχές που μας προσφέρει μηνιαίως το συμβόλαιό μας. Είναι εξαιρετικά χρήσιμη.
3. Προσέχουμε τι applications κατεβάζουμε στο κινητό μας.
Πολλά apps είναι όντως πολύ χρηστικά κάποια άλλα όμως μπορεί να προκαλέσουν υψηλές χρεώσεις καθώς μπορεί να περιλαμβάνουν κακόβουλο λογισμικό. Η πρώτη ενέργεια λοιπόν που θα πρέπει να κάνουμε, προτού κατεβάσουμε κάποιο, είναι να προβούμε σε μία έρευνα στο internet ώστε ν' αποκτήσουμε μία σαφή εικόνα περι τίνος πρόκειται – ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που υπάρχουν και σχόλια χρηστών που έχουν αντιμετωπίσει σχετικά προβλήματα κατά το παρελθόν.
Μάλιστα, μια πολύ πρακτική ιδέα που μπορεί ν' αποδειχτεί 'σωτήρια' είναι να προσέξουμε ιδιαίτερα στην περίπτωση που το κινητό μας αρχίζει να παρουσιάζει κάποια ασυνήθιστη 'συμπεριφορά' - π.χ. η μπαταρία του εξαντλείται ταχύτερα απ' ότι συνήθως (που μπορεί να σημαίνει ότι κάποια ενέργεια γίνεται στο ΄παρασκήνιο' η οποία καταναλώνει μπαταρία).
4. Καλό είναι να επιλέξουμε τη δυνατότητα φραγής εάν δε χρησιμοποιούμε τις διάφορες 'πολυμεσιτικές' υπηρεσίες (π.χ. για λήψη ringtones, συμμετοχή σε τηλεοπτικά παιχνίδια μέσω αποστολής sms κλ.π.) όπως είναι οι κλήσεις προς πενταψήφιους αριθμούς (π.χ., 13ΧΧΧ, 15ΧΧΧ) ή προς άλλες υπηρεσίες προστιθεμένης αξίας (π.χ., 901ΧΧΧΧ).
Πρέπει επίσης να έχουμε κατά νου (σε περίπτωση που δεν έχουμε ενεργοποιήσει φραγή) ότι η χρέωση από κάθε πάροχο πολυμεσικών υπηρεσιών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα €20 μηνιαίως (+ ΦΠΑ) για συνδρομητικές υπηρεσίες – με την εξαίρεση μόνο της συμμετοχής σε διαγωνισμούς.
5. Τέλος, εάν μέσω του κινητού μας συνδεόμαστε στο διαδίκτυο (κάτι που πλέον είναι πολύ συχνό λόγω της κυριαρχίας των smartphones) καλό είναι να έχουμε φορτώσει σε αυτό το απαραίτητο antivirus – πιθανότατα θα μας γλιτώσει από πολλές περιπέτειες. Πλέον η συγκεκριμένη τεχνολογία που αφορά τα κινητά έχει προχωρήσει πολύ και υπάρχουν αρκετά antivirus διαθέσιμα που κάνουν εξαιρετικά τη δουλειά τους.